جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احد ذوالفقاری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام با تاکید براینکه برخی از زمینه های ظهور بستگی به افراد دارد ، گفت: زمینه های ظهور را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از قزوین به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت ولی عصر امام زمان (عج) مراسم جشنی با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه شیخ الاسلام برگزارشد.

حجت الاسلام احمد ذوالفقاری در این مراسم، ضمن تبریک این اعیاد به چرایی غیبت اشاره وگفت: انتظار به معنای ایجاد و زمینه و آمادگی برای حاکمیت امام معصوم بر کل جهان بوده و باید به این نتیجه برسیم که چرا امام در عصر حاضر غیبت نمودند.

مدیر مدرسه علمیه شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: از دلایل اصلی غیبت می توانیم به این نکته اشاره نماییم که آماده نبودن انسان ها برای پذیرش ولایت الهی اصلی ترین مسئله بوده است.

حجت الاسلام ذوالفقاری ادامه داد:انسان باید رابطه خودش را با جهان هستی مخصوصا آفریدگار هستی کاملا بفهمد وجایگاه امامت به ویژه امام عصر (عج) را در شرایط خلقت درک نماید.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:چنین افرادی باید خودشان را از اسارت ها وجهل ها بویژه اسارت نفس شیطان وطاغوت نجات دهند واگر انسان هایی به این درجه وکمال برسند خودشان را می توانند به عنوان منتظران حقیقی آن حضرت بدانند.

این محقق حوزوی اظهارداشت: انسان هایی که این ویژگی ها را داشته باشند باید در زمین نیز به تهذیب افراد جامعه گام های موثری برداشته وبرنامه ها وکارهایی که بر روی زمین مانده را نیز به سرمنزل مقصود برسانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha