شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
[۳۸۰۹۴۰] رژیم صهیونیستی پس از ۲ ماه پیکر شهید فلسطینی را تحویل داد

حوزه/ فیلم منتشر شده نشان می‌دهد که یکی از نظامیان اسرائیلی بالای سر یک فلسطینی رفته و با شلیک گلوله به سر، او را به شهادت می‌رساند که انتشار این فیلم ویدئویی سبب واکنش‌های گسترده بین‌المللی و محکومیت گروه‌ها و نهادهای حقوق بشر و سازمان ملل شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews.com، مسئولین رژیم صهیونیستی پس از 2 ماه بالاخره بعد از ظهر جمعه پیکر عبدالفتاح الشریف، شهید فلسطینی را به خانواده‌اش تحویل دادند. این جوان فلسطینی در ماه مارس بی‌رحمانه به دست نظامیان اسرائیلی به شهادت رسید و فیلم این جنایت در رسانه‌های جمعی منتشر شده و خشم جوامع بین‌المللی را برانگیخت.

کمیته امور داخلی فلسطینی اعلام کرد که پیکر الشریف بازگردانده شده و به بیمارستان الحق هبرون فرستاده شده است. به گفته خانواده الشریف مراسم تشییع این شهید فلسطینی بعد از ظهر روز شنبه برگزار می‌شود و آن‌ها زیربار هیچ یک از شرایط و محدودیت‌های مسئولین اسرائیلی برای تحویل پیکر او نرفته‌اند.

الشریف به همراه رمزی عزیز القسراوی متهم به چاقو زدن و مجروح کردن یک نظامی اسرائیلی در پست بازرسی ناحیه تل رمادی هبرون در 24 ام مارس بودند. در این حادثه القسراوی در جا کشته شد و الشریف در اثر شلیک گلوله نظامیان اسرائیلی به شدت مجروح شد. نظامیان اسرائیلی نه تنها کمک‌های درمانی برای او فراهم نکردند بلکه فیلم منتشر شده نشان می‌دهد که یکی از نظامیان بالای سر او رفته و با شلیک گلوله به سر، او را به شهادت می‌رساند. فیلم ویدئویی این جنایت سبب واکنش‌های گسترده بین‌المللی و محکومیت گروه‌ها و نهادهای حقوق بشر شد و سازمان ملل نیز خواستار پیگیری تحقیقات درباره اعدام خیابانی این جوان فلسطینی شد.

درحالی که مراسم تشییع جنازه القسراوی چند روز پس از این حادثه با بازگردادن پیکر او به خانواده اش انجام شد، نظامیان اسرائیلی حاضر به تحویل پیکر الشریف نشدند. در این میان گزارش کالبدشکافی پزشکی قانونی نشان داد که الشریف پیش از شلیک گلوله به سر هنوز زنده بوده است و خانواده این شهید فلسطینی علیه ارتش اسرائیل به دادگاه شکایت کردند.

رژیم صهیونیستی پیش از این اعلام کرده بود که پیکر شهدای فلسطینی را به خانواده‌هایشان تحویل نخواهد داد، با این حال مسئولین اسرائیلی روز جمعه پیکر دختر نوجوان 17 ساله فلسطینی را که روز دوشنبه به بهانه تلاش برای چاقو زدن به نظامیان اسرائیلی توسط آنان به شهادت رسیده بود به خانواده شان بازگرداند و مشخص نیست قوانین رژیم صهیونیستی در رابطه با شهدای فلسطینی به چه شکل انجام می‌شود.

پیشتر در بیانیه مشترک سازمان ادامیر و گروه‌های حقوق بشر سرزمین‌های اشغالی که در اوایل ماه آوریل منتشر شد، عدم تحویل پیکر شهدای فلسطینی با خانواده‌هایشان محکوم شده و این اقدام رژیم صهیونیستی نقض شدید حقوق بشر و قوانین بین المللی از جمله نقض کرامت انسانی، آزادی مذهبی و فرهنگی اعلام شد. در این بیانیه همچنین آمده است که بسیاری از پیکرهای شهدای فلسطینی بدست نظامیان اسرائیلی و در اعدام‌های خیابانی در حالی به شهادت رسیده‌اند که هیچ خطری را تهدید نکرده و تنها به بهانه‌های واهی به آن‌ها شلیک شده است.

رژیم صهیونیستی در حال حاضر پیکر چندین شهید فلسطینی را که از ماه اکتبر سال گذشته به شهادت رسیده‌اند، نگه داشته و به خانواده‌هایشان تحویل نداده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha