دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تشییع پیکر زن شهید فلسطینی

حوزه/ پیکر زن فلسطینی و مادر چهار فرزند که روز جمعه با شلیک گلوله سربازان اسرائیلی شهید شد، امروز در تشییع باشکوهی به خاک سپرده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از worldbulletin.net، روز شنبه، هزاران فلسطینی در مراسم تشییع جنازه مهدیه حامد، مادر فلسطینی که به دست سربازان اسرائیلی به شهادت رسیده بود، شرکت کردند.

این زن فلسطینی که مادر چهار فرزند بوده، روز جمعه قصد عبور از دروازه‌های روستای سلواد در شمال رام الله را داشت که سربازان اسرائیلی اتومبیل او را به گلوله بستند. نظامیان اسرائیلی مدعی شدند که او قصد زیر گرفتن نیروهای صهیونیستی را داشته است، درحالی که شاهدان عینی و خانواده او ضمن رد کردن این ادعا، این جنایت را بی‌رحمانه دانسته و می‌گویند که او نمی‌توانسته تهدیدی برای سربازان اسرائیلی باشد.

مراسم خاکسپاری و تشییع این بانوی فلسطینی روز شنبه از مرکز پزشکی رام الله آغاز شده و در زادگاه او سلواد پایان یافت.

به گفته هلال احمر فلسطین، مهدیه حامد پیش از به شهادت رسیدن 10 مرتبه مورد شلیک گلوله قرار گرفته و از شدت خونریزی جان داده است. در همان روز نیز یک جوان فلسطینی به بهانه تلاش برای چاقو کشیدن به روی یک افسر پلیس اسرائیلی در شرق بیت المقدس، با شلیک گلوله‌های صهیونیست‌ها به شهادت رسید. به گفته شاهدان عینی پلیس اسرائیل موساب الغزالی، جوان 26 ساله فلسطینی را پس از شلیک گلوله به حال خود رها کردند  و او در اثر خونریزی شدید جان خود را از دست داده است.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین از ماه اکتبر تا کنون حداقل 138 فلسطینی بدست نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده‌اند که 26 نفر آنان را کودکان و 7 نفر آنان را زنان تشکیل داده و در اکثر موارد، کشتار غیرنظامیان فلسطینی با بی‌رحمی و قساوت انجام شده است.

بسیاری از ناظران معتقدند که علت افزایش خشونت‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی وقوع آتش سوزی تعمدی در ماه ژانویه توسط شهرک‌نشیان افراط‌گرایی صهیونیستی می‌باشد که این جنایت هولناک نوزاد 18 ماهه فلسطینی و پدر و مادرش جان خود را از دست دادند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha