دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جنازه نوجوان فلسطینی

حوزه/ زمانی که سربازان اسرائیلی پیکر مامون الخطیب، ۱۶ ساله، اهل بیت‌ لحم، را پس از ۳ هفته به خانواده‌اش تحویل دادند، به جز جای گلوله، آثار ضرب و شتم مرگبار در بدن این نوجوان فلسطینی به چشم می‌خورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از  imemc.org، روز یکشبنه، عیسی غرادی، رئیس امور زندان‌ها و زندانیان سابق در فلسطین اعلام کرد: زمانی که سربازان اسرائیلی پیکر مامون الخطیب، 16 ساله، اهل بیت‌ لحم، را پس از 3 هفته به خانواده‌اش تحویل دادند، به جز جای گلوله، آثار ضرب و شتم مرگبار در بدن این نوجوان فلسطینی به چشم می‌خورد. به گفته او، وجود آثار شکنجه و ضرب و شتم وحشیانه معمولا بر روی قربانیان سربازان اسرائیلی و شهدای فلسطینی به چشم می‌خورد.

غرادی در مراسم تدفین مامون الخطیب، شهید 16 ساله فلسطینی گفت: حتی فاشیست‌ترین دولت‌ها نیز پیکر قربانیان را شکنجه نمی‌کنند، خانواده آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار نداده و در مراسم تشییع جنازه و تدفین آن‌ها، محدودیت وضع نمی‌کنند. این تنها اسرائیل است که چنین اقداماتی انجام می‌دهد. بازداشت و تحویل ندادن پیکر شهدای فلسطینی پس از به شهادت رساندن آن‌ها، از نظر اخلاقی عملی ننگین و بی‌شرمانه بود و مخالف تمامی حقوق انسانی و مذهبی است.

او در ادامه گفت: نظامیان اسرائیل تعمدا غیرنظامیان فلسطینی را به شهادت رسانده و حتی حاضر به بازگرداندن پیکر این شهدا به خانواده‌های آن‌ها نیستند. پیکرهای پاک این شهدا مورد بی‌حرمتی قرار گرفته و قاتلان با گستاخی بی‌سابقه با شرط و شروط آن‌ها را باز می‌گردانند و به این ترتیب جنایت خود را دوبرابر می‌کنند.

این نوجوان 16 ساله فلسطینی در 1 دسامبر با شلیک مستقیم گلوله‌های سربازان اسرائیلی در جنوب بیت لحم به شهادت رسیده بود و نظامیان اسرائیلی مدعی بودند که او قصد چاقو زدن به سربازان را در ورودی اتزیون داشته است.

اسرائیل پیکر تعدادی از شهدای فلسطینی را به خانواده‌هایشان بازگردانده، به شرط اینکه زمان و مکان تحویل را خودشان تعیین کرده و خانواده شهدا مراسم تدفین محدودی برگزار کنند.

با این حال اسرائیل حاضر به بازگرداندن پیکر 50 تن از شهدای فلسطینی که در ماه‌های گذشته به شهادت رسیده‌اند، نمی‌باشد. به گفته مسئولین فلسطینی آن‌ها از اجساد فلسطینی برای تشریح یا جمع‌آوری اعضای بدن استفاده می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha