دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نظر رسانه‌های فلسطینی درباره موج جدید انتفاضه

حوزه/ رسانه ها در مقابل مساله فلسطین سکوت پیشه کرده‌اند. به نظر می‌رسد توطئه‌ای علیه آرمان فلسطین در رسانه‌ها درجریان است تا نبرد شرافتمندانه جوانان فلسطینی که با سلاح سنگ و چاقو به جنگ با سربازان نژادپرست و استعمارگر رفته‌اند، تحریف شده و نادرست جلوه کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از gulfnews.com، نسل جدید انقلابیون فلسطینی، آرمان انتفاضه را زنده نگه داشته‌اند. سرفصل‌ رسانه‌های فلسطینی در این باره چنین می نویسند:
 

جنایات صهیونیست ها جوانان فلسطین را خسته نخواهد کرد

امان الوطن گفت: پس از سه ماه مبارزه به اشکال مختلف، باوجود جنایات انجام شده بدست جناح‌های راست و چپ اسرائیلی، جوانان فلسطینی، جان و مال خود را جانفشانی می‌کنند تا آرمان و موجودیت فلسطین را زنده نگه دارند. جنایات بی‌رحمانه صهیونیست‌ها، مقاومت فلسطینیان را تضعیف نخواهد کرد و به لطف تلاش‌های این جوانان که بسیاری تصور می‌کردند دیگر اهمیتی به جنبش فلسطین نمی‌دهند، انتفاضه به تدریج به گونه‌ای رشد می‌کند که سرانجام سرتاسر شهرها، روستاها و کمپ‌های فلسطینی را فراخواهد گرفت.

این جنایات مکرر اسرائیل علیه مردم فلسطین بود که خشم جوانان را شعله‌ور کرد. وقایع و جنایات اخیر به وضوح با سکوت کامل از سوی جامعه بین المللی و حکومت ملی فلسطین روبرو بوده است. حکومت ملی فلسطین همیشه به بهانه تعهد به پیمان اسلو به خواسته‌های مردم فلسطین بی‌تفاوت بوده است، آن هم پیمانی که اسرائیل هیچ علاقه‌ای به اجرای آن نشان نداده است. در این میان اسرائیل حقوق فلسطینیان را نادیده گرفته و بیت المقدس را پایتخت نهایی خود در نظر گرفته است. اما مردم فلسطین بالاخره پیروز خواهند شد، زیرا این سرزمین‌ واقعا به آ‌ن‌ها تعلق دارد.

توطئه علیه فلسطین در رسانه ها نیز جریان دارد

الخلیج امارات گفت: رسانه‌ها در پوشش خبری فلسطین همیشه سکوت پیشه می‌کنند. از دیدگاه آن‌ها انتفاضه و شهدای آن که تاکنون به 150 نفر رسیده‌اند، وجود خارجی ندارند. آن‌ها هیچ سخنی از ظلم و ستم اسرائیل و اقدامات مجرمانه آ‌ن‌ها علیه عبادتگاه‌های مسلمانان و مسیحیان نمی آورند.

در گذشته کشور‌های عربی به آرمان فلسطین به چشم وسیله‌ای برای اتحاد میان یکدیگر  استفاده می‌کردند و از آن به عنوان موضوعی پرافتخار برای عدالت و کرامت یاد می‌کردند. اما امروز دیگر اسرائیل تنها دشمنی نیست که فرم شنیع یک رژیم نژادپرست استعماری را همانند گذشته به تصویر درآورده است، بلکه این اعراب هستند که با نقش خنثی خود در برابر وقایع فلسطین، هدف و آرمان خود را از دست داده‌اند. گویی آن‌ها دست از فلسطین شسته‌اند، چرا که تحمل این بار سنگین را بیش از این ندارند.

در مقابل مسئله فلسطین سکوت پیشه کرده‌اند. به نظر می‌رسد توطئه‌ای علیه آرمان فلسطین در رسانه‌ها و مواضع سیاسی درجریان است. و تلاش‌هایی به کار گرفته شده تا نبرد شرافتمندانه جوانان فلسطینی که با سلاح سنگ و چاقو به جنگ با سربازان نژادپرست و استعمارگر رفته‌اند، تحریف شده و نادرست جلوه کند.

حمایت متقابل آمریکا و صهیونیست ها از همدیگر

القدس فلسطین گفت: ایالات متحده آمریکا از اسرائیل، و اعمال نژادپرستانه و ظالمانه صهیونیست‌ها دفاع می‌کند، زیرا صهیونیست‌ها نیز در مقابل از منافع آمریکایی محافظت می‌کنند. اسرائیل با تجاوز و سرکوب اعراب و خصوصا فلسطینیان، از منافع آمریکا و غرب در منطقه محافظت می‌کند. به علاوه لابی صهیونیستی در آمریکا نقش مهمی در سیاست‌های آمریکایی به نفع اسرائیل و کنترل رسانه‌ها در این کشور ایفاء می‌کند که منجر به حمایت از اسرائیل شده است، حتی با وجود اینکه دولت اسرائیل کشور فلسطین را به ناحق اشغال کرده و حقوق مردم آن را روزانه زیر پا می‌گذارد، رسانه‌ها باز هم سکوت می‌کند.

...و این وظیفه تمام کشورهای عرب و مسلمان است که به کمک فلسطین بشتابند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha