دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ نعیم قاسم

حوزه/ جانشین دبیرکل حزب الله لبنان، با اشاره به بحران امروز جهان اسلام به خصوص منطقه خاورمیانه، گفت: نقطه آغاز و پایان انقلاب اسلامی فلسطین بوده و این دیار، مرکز پایان تمام مشکلات جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم قاسم، در همایش نکوداشت آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم، با تبریک ایام وحدت ،به نقش  این عالم مجاهد در بیداری اسلامی بحرین پرداخت و گفت: شیخ عیسی قاسم توانست با رفتارهای خود دیدگاه های دینی را مطرح نموده و دستاوردهای مهمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه این عالم ربانی ولایت فقیه بیعت کرد و امام خمینی(ره) را الگوی خود قرار داد،  افزود: پس از رحلت امام نیز، رهبر انقلاب وی را وکیل شرعی تام الاختیار خود قرار دادند که این نشان دهنده جایگاه رفیع اوست.

جانشین دبیرکل حزب الله با بیان اینکه  وی از مسلحانه شدن انقلاب بحرین جلوگیری کرد، گفت: نتیجه این اقدامات وی را امروز می‌بینیم که باعث شد تا بحرین به سرنوشت لیبی، سوریه و کشورهایی که در آن‌ها ویرانی روی داد، دچار نشود.

وی تاکید کرد: حرکت مسالمت‌آمیز از انقلاب قهرامیز سخت‌تر است؛ زیرا تحمل ظلم، حبس، فشار و هدایت دیگران به مسالمت، نباز به اراده‌ای بسیار قوی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین نعیم قاسم، در بخش دیگری از سخنان خود به دوگانگی برخوردهای غرب اشاره کرد و گفت: غربی‌ها از یک سو ادعای حقوق بشر دارند، و از سوی دیگر در برابر زندانی کردن شخصیت‌ها و مردم بحرین ساکت هستند؛ آن هم در حالی که این زندانیان به دلیل عقیده و نظر خود محبوس هستند.

وی در ادامه با مخاطب قرار دادن حاکمان بحرین، راه حل سیاسی را تنها گزینه مفید برای این کشور دانست و گفت: دست خود را به طرف مردم خود دراز کنید و به مطالبات آنان پاسخ گویید؛ زیرا این کار به نفع همه است، چرا که اگر سالیان متمادی به این اوضاع ادامه دهید، همانند لکه ننگی در تاریخ ماندگار خواهید شد.

جانشین دبیرکل حزب الله لبنان، در بخش پایانی سخنان خود با  اشاره به  بحران امروز جهان اسلام به خصوص  منطقه خاورمیانه  تاکید کرد: نقطه آغاز و پایان انقلاب اسلامی فلسطین بوده و این دیار مرکز پایان تمام مشکلات جهان اسلام است.

وی به شکست های پی در پی رژیم صهیونیستی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در اوایل اشغالگری اسرائیل، این رژیم سعی در گسترش مناطق تصرفی داشت، ولی اکنون در سایه الطاف الهی و مقاومت ملت های مسلمان با چالش حفظ موقعیت خود مواجه شده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha