دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی - ۷

حوزه/ دکتر زهیرالجعید با تاکید براینکه ایران تنها طلایه دار حمایت از فلسطین در جهان است گفت: امروز علمای جهان اسلام باید از تمام ظرفیت های خود برای گسترش وحدت استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ دکتر زهیرالجعید، شامگاه امروز در مراسم یازدهمین دوره تجلیل از شخصیت ها و پیشگامان تقریب مذاهب در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی  گفت: سخن گفتن درباره شخصیت های برجسته جهان اسلام از مهمترین و ضروری ترین کارهایی است که امروز به آن نیاز داریم.

وی افزود:  این بزرگان برای اعتلای اسلام و توسعه وحدت در جهان گام های بلندی برداشتند و خوشبختانه در این همایش هر ساله از این شخصیت تجلیل می شود.

این  اندیشمند اهل تسنن گفت: شیخ فتحی یکی از همین وحدت آفرینان است که همیشه به وحدت اسلامی اعتقاد راسخ داشت و هیچگاه این مساله را فراموش نکردند و قطعا او هیچگاه دوست نداشت که این روزها را ببیند که مسلمانان به جنگ با هم پرداخته اند.

وی با تاکیدبر اینکه علمای جهان اسلام باید از تمام ظرفیت های خود برای  گسترش وحدت  استفاده کنند ،به شکل گیری نیروهای مقاومت در لبنان اشاره و یادآور شد: امروز نیروهای مقاومت لبنان برای عظمت اسلام تلاش می کنند.

الجعید  یادآورشد: شیخ فتحی هیچگاه بین شیعه و سنی تفاوتی قائل نبود و حتی در انجمنی که در ابتدا تاسیس کردند بسیاری از ایشان گله داشتند و می گفتند که شما که سنی هستید چرا با حزب الله همراهی می کند ولی  او می گفت که مساله اصلی ما فلسطین است و متاسفانه این امر در بین مسلمانان مفقود مانده است.

وی گفت: متاسفانه در این سال های اخیر این مساله را در بین کشورهای اسلامی مشاهده نکردیم ولی در این بین تنها ایران اسلامی و رهبران این کشور بودند که مساله فلسطین را در همه شرایط مورد توجه قرار می دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha