جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ارتش اسرائیل خانواده‌های فلسطینی را از دره اردن تخلیه کرد

حوزه/ ده‌ها نظامی اسرائیلی سوار بر تانک‌ها، وسایل نقلیه نظامی و نفربرها به خیربت المحد، حمه و راس الاحمر یورش برده و به خانواده‌های این مناطق دستور دادند که خانه‌ها و منازل مسکونی‌شان را ترک کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc.org، روز دوشنبه نظامیان ارتش اسرائیل در یک اقدام غیرقانونی و به بهانه برگزاری رزمایش نظامی، 42 خانواده فلسطینی را از خانه‌ها و روستاهایشان در دره اردن واقع در کرانه باختری اشغالی تخلیه و بیرون کردند.

کمپین همبستگی با دره اردن در این باره گفت: ده‌ها نظامی اسرائیلی سوار بر تانک‌ها، وسایل نقلیه نظامی و نفربرها به خیربت المحد، حمه و راس الاحمر یورش برده و به خانواده‌های این مناطق دستور دادند که خانه‌ها و منازل مسکونی‌شان را ترک کنند. این خانواده‌ها که هیچ سرپناه دیگری ندارند در گرمایی بسیار شدید بالای 40 درجه سانتی‌گراد فاقد هر گونه پناهگاهی هستند.

ارتش اسرائیل به طور مداوم رزمایش‌های نظامی زنده از جمله آزمایش مواد منفجره را در دره اردن انجام می‌دهد و به این منظور نیز ساکنان فلسطینی این منطقه را از منازلشان بیرون می‌کند، زیرا این مسئله دائما منجر به تلفات انسانی از جمله کشته شدن بی‌گناهان در زمان پرتاب مواد انفجاری توسط ارتش در هنگام رزمایش و انفجار آن‌ها در نزدیکی منازل مسکونی می‌شود. این گونه فعالیت‌های ارتش در نواحی غیرنظامی ناقض حقوق بشر و کنوانسیون چهارم ژنو خصوصا بندهای مرتبط با محافظت جمعیتی است.

درحالی که رژیم صهیونیستی دائما مردم فلسطین را از دره اردن تخلیه و آن‌ها را در معرض خطرهای جدی قرار داده و حتی سبب مرگ و مجروح شدن مردم غیرنظامی می‌شود، سردمداران اسرائیل به توسعه و ساختن شهرک‌ها، شرکت‌ها و کارخانه‌های غیرقانونی در مناطق وسیعی از سرزمین‌های بزور مصادره شده فلسطین مشغول هستند.

کمپین همبستگی با دره اردن بار دیگر از اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی خواست تا جلوی نقض حقوق اولیه مردم فلسطین بدست اسرائیل را گرفته و حفاظت مورد نیاز برای غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی را فراهم سازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha