دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مفتی اردن

حوزه/ مفتی اردن گفت: بحث و فتوا دادن درباره مسائلی که به زیان وحدت و همزیستی مردم باشد جایز نیست به ویژه در مورد مسائلی که میان مردم فتنه ایجاد کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ عبدالکریم الخصاونة مفتی اردن در گفتگو با یکی از خبرگزاری های اردن گفت: بحث و فتوا دادن درباره مسائلی که به زیان وحدت و همزیستی مردم باشد جایز نیست به ویژه در مورد مسائلی که میان مردم فتنه ایجاد کند.

* مسائل مهم و حساس فقهی به شورای افتا واگذار می شود

وی افزود: از این به بعد مسائل مهم و حساس فقهی مانند اجاره به شرط تملیک و مسائل مستحدثه فقهی و مسائلی که در وحدت و همزیستی مردم تاثیر دارد به شورای افتا واگذار می شود تا درباره آن نظر بدهند.

مفتی اردن تاکید کرد: مسائل شرعی باید به متخصصان این امر در دارالفتاء واگذار شود تا درباره آن فتوا بدهند و دارالافتاء تنها نهاد رسمی است که قابلیت فتوا دادن را دارد و هیچ شخص و نهاد دیگری نمی تواند عهده دار فتوا شود.

وی در مورد تسلیت گفتن مسلمان به غیر مسلمان گفت: این کار از نظر سنت جایر است و همچنین پذیرفتن تسلیت غیر مسلمانان به خاطر وفات مسلمان هم جایز است و از سوی دیگر مشارکت مسلمانان نیز در مراسم غم و شادی غیر مسلمانان جایز است به شرط آنکه این مراسم متناسب با ضوابط دینی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha