دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 385330
۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
 برگزاری مراسم افطاری در کلیسایی در اردن + عکس

حوزه/ کشیش ریحانی گفت: برای مسیحیان نیز ماه مبارک رمضان همان ارزش‌های برادران مسلمان یعنی همدلی، ترویج صلح و شفقت را به همراه دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، کشیش دیوید ریحانی، در کلیسای شهر "سلط" در استان "بلقاء" کشور اردن، در ماه مبارک رمضان مسلمانان کشورش را به صرف افطاری در محوطه کلیسا دعوت کرد و مسلمانان این کشور این بار به جای مسجد، روزه‌های خود را در چادرهای صحرایی برپا شده در حیاط کلیسا باز کردند.

زمانی که امام جماعت مسجد وقت اذان را اعلام کرد، مردم درحالی که به خنده و گفتگو می‌پرداختند، روزه‌های خود را با خوردن افطار باز کردند.

کشیش ریحانی میزبان این افطاری بین ادیانی در کلیسا، درباره مقدمات آماده سازی افطار برای روزه‌داران گفت: سه روز به طول انجامید تا مکان آماده شود و مقدمات کار شامل تمیز کردن محوطه، برپایی چادرها و گذاشتن میز و صندلی‌ها بود. همه همسایگان بدون ذره‌ای مخالفت در این امر همراهی کردند. همسایگان مسلمان من با وجودی که روزه بودند اما وقتی مرا در حال کار دیدند، به کمک من شتافتند.

ریحانی در ادامه درباره آشنایی با روزه‌داران مسلمان گفت: بسیاری از این میهمانان را از دوران کودکی می‌شناختم و با آن‌ها دوست بوده‌ام و اینگونه جوانی‌ام را گذرانده‌ام. برای ما مسیحیان نیز ماه مبارک رمضان همان ارزش‌های برادران مسلمان یعنی همدلی، ترویج صلح و شفقت را به همراه دارد. ما آموخته‌ایم که به سنت‌های شهرمان احترام گذاشته و مسیحیان و مسلمانان مناسبت‌ها را با هم جشن می‌گیرند.

احمد حباشین یکی از ساکنان محلی این شهر نیز گفت: شهر سلط در 35 کیلومتری شمال غربی امان، از جهات بسیاری خاص محسوب می‌شود، و یکی از ویژگی‌های این شهر وجود رابطه دوستانه ساکنان مسیحی و مسلمان آن است. ما نه تنها در همسایگی یکدیگر زندگی می‌کنیم بلکه در خانه‌هایی همزیستی داریم که با دیوارهای نازکی از هم جدا شده‌اند. زمانی هم که مسلمانان و مسیحیان در چادر زندگی می‌کردند هرگز تفاوت‌های دینی میان آن‌ها اختلاف ایجاد نمی‌کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha