دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رژیم صهیونیستی ۱۰ ماهیگیر فلسطینی را در سواحل غزه ربود

حوزه/ نظامیان رژیم صهیونیستی در ۵ ماهه نخست سال جدید میلادی ۴۷ حمله جداگانه علیه ماهیگیران فلسطینی انجام داده و در این حملات ۲۴ فلسطینی را زخمی و ۳۵ تن دیگر را ربوده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc.org، بعد از ظهر روز یکشنبه، نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی به قایق‌های ماهیگیران فلسطینی در حریم آبی غزه در بخش شمالی منطقه ساحلی حمله کرده و 10 ماهیگیر فلسطینی را ربودند. نظامیان صهیونیستی در 5 ماهه نخست سال جدید میلادی 47 حمله جداگانه علیه ماهیگیران فلسطینی انجام داده و در این حملات 24 فلسطینی را زخمی و 35 تن دیگر را ربوده‌اند.

زکریا بکر، هماهنگ کننده کمیته ماهیگیران اتحادیه کار کشاورزی غزه گفت: در این حمله کشتی‌های نیروی دریایی اسرائیل به روی قایق‌های ماهیگیری فلسطینیان در نزدیکی ناحیه الواحه در شمال غزه آتش گشوده و 2 فروند قایق را مصادره کرده و 10 ماهیگیر را ربودند.

در همین راستا، مرکز حقوق بشر المیزان تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ماهیگیران در آب‌های غزه را محکوم کرده و اعلام کرد: این حملات اسرائیل نقض اصول اولیه حقوق بشر بین المللی بوده، و تهاجمات دائمی رژیم صهیونیستی علیه ماهیگیران سبب کشته، مجروح شدن و ربوده شدن عده زیادی از فلسطینیان، به علاوه خسارات بسیاری به اموال آن‌ها شده است. المیزان همچنین سکوت و بطالت جامعه بین المللی را محکوم کرده و اعلام کرد که این بی‌واکنشی جامعه بین‌المللی نه تنها سبب تشدید نقض حقوق فلسطینیان توسط اسرائیل، بلکه نقض قوانین بین‌المللی و تمامی قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر شده است.

آن‌ها همچنین از جامعه بین‌المللی به ویژه امضاءکنندگان کنوانسیون چهارم ژنو خواستند تا به وظیفه اخلاقی و قانونی‌شان در پایان دادن به محاصره مرگبار و غیرقانونی رژیم صهیونیستی در غزه و جنایت جنگی در حال وقوع در مناطق اشغالی عمل کنند. آن‌ها خواستار خاتمه دادن به اشغال غیرقانونی اسرائیل، تجاوز و جنایات و دزدیدن زمین‌های فلسطینیان شدند. لازم به ذکر است که اسرائیل خود یکی از از امضا کنندگان کنوانسیون چهارم ژنو و نقض کننده دائمی آن است.

بر اساس اسلو، فلسطینی‌ها حق اجازه ماهیگیری و قایق‌رانی در 20 مایلی سواحل غزه را دارند، اما اسرائیل به تدریج این حق را به صورت مداوم و یک طرفه کاهش داده و دائما به قایقرانان و ماهیگیران فلسطینی حمله می‌کند. تقریبا 3 هزار و 500 ماهیگیر در نوار غزه وجود دارند، آن‌ها 700 قایق داشته و مخارج زندگی بیش از 70 هزار خانوار فلسطینی از طریق ماهیگیری تامین می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha