دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جوان فلسطینی در اثر شلیک گلوله به سر مجروح شد

حوزه/ ظامیان رژیم صهیونیستی در شرق بیت لحم در جنوب کرانه باختری اشغالی به سوی یک جوان فلسطینی که سعی داشت از دیوار حائل اسرائیلی عبور کرده و وارد بیت المقدس شود تیراندازی کرده و او را از ناحیه سر مجروح کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» نظامیان رژیم صهیونیستی در شرق بیت لحم در جنوب کرانه باختری اشغالی به سوی یک جوان فلسطینی که سعی داشت از دیوار حائل اسرائیلی عبور کرده و وارد بیت المقدس شود تیراندازی کرده و او را از ناحیه سر مجروح کردند.

به گفته منابع محلی، احمد ابوعمر جوان 32 ساله فلسطینی و از اهالی بیت لحم که سعی داشت از حومه روستای دارصلاح در شرق بیت لحم برای پیدا کردن کار به بیت المقدس وارد شود، در اثر شلیک گلوله پلاستیکی به ناحیه سر به شدت مجروح شد.

این جوان فلسطینی به بیمارستان دولتی الحسین در بیت جلا منتقل شده و مسئولین بیمارستانی هنوز وضعیت این بیمار را اعلام نکرده‌اند. پیش از این نیز در 8ام می، جوان فلسطینی دیگری که سعی داشت برای پیدا کردن کار از دیوار حائل عبور کرده و وارد بیت المقدس شود، در اثر شلیک گلوله نظامیان صهیونیستی در ناحیه پا مجروح شده بود.

یکی از اعضای شورای محلی روستا در آن زمان گفته بود که 9 کارگر فلسطینی در چند روز گذشته در این روستا که سعی داشته‌اند از دیوار حائل عبور کنند، مورد شلیک گلوله قرار گرفته‌اند. به گفته این عضو شورا، هر روز صبح نظامیان صهیونیستی با شلیک گلوله و پرتاب گازهای اشک آور به خانه‌های روستایی، کارگرانی را که قصد عبور از دیوار را دارند مورد حمله و تعقیب قرار می‌دهند.

فقر و بیکاری شدید در نواحی مختلف کرانه باختری اشغالی سبب شده که بسیاری از کارگران فلسطینی تلاش کنند از شکاف‌ها و نقاط ضعف دیوار حائل عبور کرده تا بتوانند وارد بیت المقدس شوند. بخش دیوار حائل در نزدیکی روستاهای دار صالح، الخاص و النوامان تنها با سیم‌های خاردار حفاظت شده و این مسئله سبب آسان شدن مسیر عبوری برای کارگران شده است.

نهادهای حقوق بشر و جامعه بین‌المللی به طور دائم استفاده اسرائیل از سلاح‌های مرگبار علیه مردم فلسطین را که منجر به جراحات شدید یا مرگ می‌شود، محکوم کرد‌ه‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha