یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
روز نکبت

حوزه/ گروه های مهاجر فلسطینی در شهرهای برلین، لندن، نیویورک، شیکاگو، لس آنجلس، تورنتو، مونتریال، وانکوور و بروکسل آماده بزرگداشت روز نکبت می شوند و شهرهای مادرید، بارسلونا و مالمو نیز شاهد برپای جشنواره های مردمی و همایش های سیاسی خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امسال گروه ها و مهاجران فلسطینی نقاط مختلف جهان شصت و هشتمین سالگرد روز نکبت را در نقاط مختلف جهان زنده می کنند و انتظار می رود فلسطینیان ده ها شهر اروپایی و آمریکایی و همچنین برخی شهرهای آمریکای لاتین، آفریقا و استرالیا فعالیت هایی سیاسی و فرهنگی انجام دهند تا بر حق خود در بازگشت به فلسطین و پیگیری مبارزات خود علیه صهیونیست ها و حق بازپس گیری میهن خود تاکید کنند.

در این راستا گروه های مهاجر فلسطینی در شهرهای برلین، لندن، نیویورک، شیکاگو، لس آنجلس، تورنتو، مونتریال، وانکوور و بروکسل آماده بزرگداشت این روز می شوند و شهرهای مادرید، بارسلونا و مالمو نیز شاهد برپای جشنواره های مردمی و همایش های سیاسی خواهد بود.

فعالیت های روز نکبت امسال در حالی توسط فلسطینیان در سرزمین غربت انجام می شود که جریان قطع رابطه با رژیم صهیونیستی و اعلام موضع علیه این رژیم در جهان رو به افزایش است و اکنون پس از گذشتن 68 سال از آوارگی بخش بزرگی از ملت فلسطین باز هم مهاجران فلسطینی در دیار غربت همچنان روز 15 مه را به عنوان روز مبارزه گرامی می دارند.

ناظران بین المللی مسائل فلسطین پیش بینی کرده اند امسال و سال های آینده مشارکت فلسطینیان در مراسم روز نکبت افزایش یابد به ویژه با توجه به اینکه سال آینده صدمین سالگرد مبارزه فلسطینیان علیه اشغالگران می باشد.

یادآور می شود ۱۵ می «روز نکبت» نام دارد. نکبت در زبان عربی به معنای مصیبت  است و این روز برای مردم فلسطین، یادآور مهاجرت اجباری آن‌ها از سرزمین‌های اشغالی است. در این روز عده بیشماری از ساکنان فلسطین به زور نظامیان رژیم صهیونیستی از سرزمین‌هایشان بیرون رانده و آواره شدند.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha