جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میچل باچله کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد

حوزه/ "میچل باچله" با بیان اینکه حملات اسرائیل به خاطر عدم پایبندی به قانون بین المللی موجب نگرانی شدید شده است، افزود: این ضربات متناسب نبوده و ممکن است جنایت جنگی به شمار رود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "میچل باچله" کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد با بیان اینکه حملات اسرائیل به خاطر عدم پایبندی به قانون بین المللی موجب نگرانی شدید شده است، افزود: این ضربات متناسب نبوده و ممکن است جنایت جنگی به شمار رود.

حملات اسرائیل جنایت جنگی و نقض قانون بین المللی قلمداد می شود

وی طی سخنانی در نشست ویژه شورای حقوق بشر در رابطه با تجاوز اسرائیل به سرزمین فلسطین اشغالی از جمله شهر قدس، گفت: هدف قرار دادن شهروندان و تخریب زیر ساخت مایه نگرانی است و نشان می دهد که اسرائیل تناسب را رعایت نکرده و این اقدامات جنایت جنگی و نقض قانون بین المللی قلمداد می شود.

"باچله" اشاره کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که ساختمان های مسکونی که در غزه توسط ضربات اسرائیل تخریب شده، برای اهداف نظامی استفاده شده باشد.

درگیری اخیر در نوار غزه منجر به قربانی شدن شمار زیادی از شهروندان شد

کمیسر حقوق بشر ادامه د اد: درگیری اخیر در نوار غزه منجر به قربانی شدن شمار زیادی از شهروندان از جمله کودکان، زنان و بزرگسالان شد و امتداد آن تا کرانه باختری و قدس کشیده شد و منجر به افزایش شمار قربانیان شد.

وی نسبت به تشدید خشنونت شهرک نشینان در استفاده از اسلحه در تجاوز به شهروندان فلسطینی ابراز نگرانی کرد و گفت: باید رنج های خانواده های فلسطینی که در سلوان و شیخ جراح در قدس اشغالی مجبور به مهاجرت شدند و همچنین تجاوز مقامات اسرائیلی علیه نمازگزاران در مسجد الاقصی تحقیق شود.

"میچل باچله" اشاره کرد: درگیری اخیر نتیجه اقدامات و تلاش ها برای اخراج اهالی محله شیخ جراح از منزلشان و تسلط شهرک نشینان بر این محله و یورش به مسجد الاقصی و تجاوز به نمازگزاران و استفاده از زور علیه معترضان بود.

هیچ توجیهی برای هدف قرار دادن غیر نظامیان وجود ندارد

وی اسرائیل را به توقف عملیات اخراج اهالی کرانه باختری دعوت کرد و در خصوص تجاوز به غزه، بیان داشت: هیچ توجیهی برای هدف قرار دادن غیر نظامیان، زیر ساخت ها و مراکز بهداشتی وجود ندارد.

کمیسر حقوق بشر در پایان با بیان اینکه ملت فلسطین به خاطر محاصره و آثار آن، رنج می برند، خواستار تلاش برای بازسازی نوار غزه شد که نیازمند خانه و مدرسه هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha