دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دود ناشی از حمله هوایی رژیم اسرائیل به نوار غزه در تابستان ۱۳۹۳

حوزه / دهها فعال طرفدار فلسطینیان با برگزاری تظاهرات مقابل مقر یک شرکت اسلحه سازی در انگلیس، این شرکت را به حمایت از اسرائیل در کشتار فلسطینیان متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پرس تی وی، دهها فعال طرفدار فلسطینیان با برگزاری تظاهرات مقابل مقر یک شرکت اسلحه سازی در انگلیس، این شرکت را به حمایت از اسرائیل در کشتار فلسطینیان متهم کردند.

معترضان روز جمعه مقابل مقر شرکت هوافضای تیلز در کراولی اجتماع کردند و خشم خود را از همکاری این شرکت با شرکت اسرائیلی البیت سیستمز که هواپیماهای بدون سرنشین موسوم به واچ کیپر می‌سازد، ابراز کردند.

این اجتماع از سوی کمپین توقف تجهیز اسرائیل توسط دانشگاه ساسکس و دیگر گروه‌های حقوق بشری از جمله اینمیندز راه اندازی شده بود. مهمترین پیام این اجتماع «توقف تجهیز اسرائیل» و «منتفع شدن تیلز از جنایات جنگی اسرائیل» بود.

عباس علی، رئیس گروه حقوق بشری اینمیندز گفت: «شرکت تیلز انگلیس قراردادی یک میلیارد پوندی با شرکت البیت، بزرگترین شرکت تسلیحاتی اسرائیل به منظور توسعه ناوگان پهپادی امضا کرده است. دیده بان حقوق بشر اسنادی در اختیار دارد که اسرائیل از این پهپادها به عمد برای هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی در غزه استفاده می‌کند.»

وی افزود: البیت این پهپاد قاتل را که آزمایش خود را با کشتار مردم پس داده، در بازار ارائه کرده است؛ اسرائیل از این پهپاد برای کشتار مردم غزه به عنوان شگرد بازاریابی به منظور رقابت در بازار استفاده کرده است.

از پهپادهای واچ کیپر که با سرمایه گذاری مشترک موسوم به یوای‌وی تکتیکال سیستمز و براساس مدل هرمس 450 شرکت البیت ساخته است، در حملات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان استفاده می‌شود.

به گفته معترضان، این پهپاد براساس قراردادی که مورد حمایت وزارت دفاع انگلیس قرار دارد، ساخته می‌شود.

 شرکت تسلیحاتی تیلز دومین شرکت اسلحه سازی بزرگ انگلیس به شمار می‌آید.

گفتنی است، تل آویو به اتهام حمله به غیرنظامیان و کشتار آنان به شدت از سوی گروه‌های حامی حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفته است. در یک نمونه از جنایات این رژیم، تل آویو در جریان تجاوز تابستان 2014 (1393) به نوار غزه، دستکم 2 هزار و 140 فلسطینی از جمله 557 کودک را به خاک و خون کشید.

در این تجاوز همچنین 11 هزار و 100 فلسطینی از جمله 3 هزار و 374 کودک و 2 هزار و 88 زن زخمی و بیش از 170 هزار نفر بی خانمان شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha