دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 درس نامه آموزشی معارف مهدویت ویژه مربیان مهدکودک

حوزه/درس نامه آموزشی معارف مهدویت ویژه مربیان مهدکودک و پیش دبستانی از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی منتشر شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جعفر موسوی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، درباره این کتاب گفت: اعتقاد به ظهور منجی آخرالزمان، اعتقادی اصلی و عمیق است که در تمام ادیان الهی مطرح شده است ، تفکری که همچون درختی تنومند ریشه در حقایق و معارف ادیان الهی دارد.

وی ادامه داد: براساس این تفکر روزی فراخواهد رسید که به فرماندهی مردی الهی و یاری پیروان او جبهه حق بر جبهه باطل غلبه خواهد کرد و ظلم و جور جای خود را به قسط و عدل خواهد داد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود شعبه خراسان رضوی در ادامه با اشاره به مجموعه آموزشی معارف مهدویت ویژه کودکان پیش دبستانی و دبستانی گفت: این اثر به گونه ای تنظیم شده است که کودک را مرحله به مرحله با معارف مهدویت آشنا می کند و سعی بر این بوده است که با ارائه این جلسات در قابل مجموعه داستانی از آموزش خشک و رسمی این معارف به کودک جلوگیری شود .

این مولف مهدویت با اشاره به اینکه معارف مهدویت بسیار عمیق و گسترده است  و ریشه در آیات و روایات دارد، افزود:  انتقال همه مفاهیم آن بصورت کامل در قالب داستان یا شعر به کودکان ، سخت و دشوار است؛ بنابراین دقت داشته باشید که اگر بحثی درباره مهربانی امام یا زیبایی ظهور یا ... ارائه شده است تنها قطره ای از این اقیانوس است.همچنین این کتاب قابلیت کار و استفاده تا مقطع سوم ابتدایی را نیز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نسب با اشاره به موضوعات آموزشی درس نامه آموزشی معارف مهدویت گفت:  "معرفی و شناخت خداوند ، معرفی پیامبران ، امام شناسی"، ولادت اما زمان، امامت و غیبت،  کرامات امام زمان(عج) ، نقش امام زمان در دوران غیبت،برکات وجودی امام غایب،ویژگی های حکومت حضرت، امام زمان در قرآن کریم ، انتظار پویا، وظایف منتظران، دعای سلامتی امام زمان(عج)، امام زمان (عج) در روایات، ولایت فقیه، معرفی اماکن مهدوی، یاران امام زمان و  دشمنان مهدویت ...از جمله موضوعات اصلی این کتاب که در قالب جلسات آموزشی در اختیار مربی قرار داده شده است

وی با اشاره به اینکه این کتاب به همراه سی دی آموزشی و دو کتاب کودک توسط دانش پژوهان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود خراسان  رضوی تهیه شده است ، گفت: کتاب درس نامه آموزشی معارف مهدویت در 260 صفحه نوشته شده است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha