دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آزمون مهدویت

حوزه/ فراخوان ثبت نام هشتمین دوره آموزشی معارف مهدویت ویژه خواهران طلبه و دانشجو از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی اعلام شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»در مشهد پیرامون این آزمون گفت: از آنجا که مهدویت در متون اسلامی از جایگاه خاصی و ویژه برخوردار است و ریشه در کتب آسمانی  دارد، همچنین درآیات قرآن کریم و کلام ائمه معصوم ( علیهم السلام) درباره امام زمان (عج) بسیار اشاره شده است .

حجت الاسلام و المسلمین موسوی نسب افزود: در این راستا جمعی از فضلای حوزه در بین خواهران و برادران لازم است این معارف را بیاموزند و بسط و گسترش دهند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از  ضروری ترین برنامه های مذهب تشیع در عصر  تبیین و معرفی جایگاه مهدویت ناب در بین مسلمین است ؛ لذا یکی از رسالت های مهم بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود و مرکز تخصصی مهدویت  تربیت نیروی انسانی در این عرصه است .

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی با اعلام این که تاکنون 7دوره آموزش تربیت مربی در بنیاد مشهد برگزار شده است ، ابراز داشت: هدف از  گزینش هشتمین دوره تربیت  نیروی انسانی در عرصه مهدویت   تربیت نیروی انسانی در بین خواهران مبلغ بوده است .

وی دراین باره افزود:  ضرورت حضور بانوان مبلغ مهدوی در مهدکودک ها، مدارس آموزش و پرورش، دانشگاه ها و ... احساس می شود، در این راستا بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در هشتمین مرحله جمعی از خواهران را با معارف مهدویت را آشنا و آموزش های لازم را  منتقل کنند

مدیر بنیادفرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی درباره شرایط ثبت نام این دوره آموزشی، گفت: تعهد به نظام جمهوری اسلامی و رعایت شئون اسلامی  ، طلاب و دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیل ، موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه علمی و داشتن حداکثر 40 سال از جمله این شرایط می باشد.

وی به برخی عناوین آموزش معارف اشاره کرد و ادامه داد: امام مهدی در قرآن و روایات،  آسیب شناسی مباحث مهدویت، انتظار و وظایف منتظران ، علائم و شرایط ظهور ، فرقه های انحرافی ، منجی در ادیان، اخلاق مهدوی و لایت فقیه از جمله موضوعات دوره آموزشی است .

برپایه این گزارش، علاقه مندان می توانند تا 6 خرداد ماه سال جاری با همراه داشتن مدارک مدارک ثبت نام  فتوکپی کارت ملی و شناسنامه ، فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی با معرفی نامه از محل تحصیل ، 2 قطعه عکس به آدرس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و مرکز تخصصی مهدویت خراسان رضوی، بلوار مدرس چهارطبقه، بین مدرس 8و 10 ساختمان نهضت سوادآموزی، طبقه 5 مراجعه نمایند. 

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha