سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
مهدویت

200نفر از طلاب ، دانشجو یان و فعالان فرهنگی مشهد در هفتمین دوره آموزش معارف مهدویت، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)شعبه خراسان رضوی شرکت می کنند .

 حجت الاسلام سید جعفر موسوی نسب ، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون فعالیت های این بنیاد گفت: از جمله برنامه های این بنیاددر شش ماه آینده در بخش آموزش ؛ دوره مقدماتی و تربیت مربی ویژه طلاب ، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های معارف برگزار می شود .

*آموزش سطح سه مهدویت

وی همچنین از برگزاری اولین دوره آموزشی سطح 3 ، کارشناسی ارشد مهدویت ویژه  برادران خبر داد و افزود: دوره تخصصی تربیت مدرس مهدوی ویژه خواهران طلبه و ششمین دوره تربیت مربی ویژه برادران طلبه از آبان ماه جاری برگزار خواهد شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) از برگزاری دوره های معارف مهدویت در  داخل دانشگاه ها ، حوزه های علمیه  اشاره کرد و افزود: 20 دوره مقدمانی آشنایی با معارف مهدویت در 20 دانشگاه و مسجد فعال  به زودی برگزار می شود .

وی در ادامه گفتگو به برنامه های پژوهشی اشاره کرد و  ادامه داد: تربیت پژوهشگر و محقق در عرصه مهدویت و برگزاری کلاس روش تحقیق کاربردی از فعالیت های پژوهشی در سال تحصیلی جدید این بنیاد خواهد بوود .

*اعزام کارشناسان مهدوی به مدارس

 حجت الاسلام موسوی نسب با اشاره به آغاز سال تحصیلی اعزام کارشناسان مهدوی به مدارس با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: اعزام مبلغ به اردوها ، بازدید ها و جلسات مختلف ، برگزاری کلاسهای آموزشی و مهارتی ویژه مبلغین مهدوی جهت تفویت بنیه علمی و مهارتی مبلغان از دیگر فعالیت های تبلیغی  این بنیاد خواهد بود.

وی چاپ و توزیع لوازم التحریر مهدوی در سراسر کشور از فعالیت های بخش فرهنگی برشمرد و افزود:  چاپ کتاب آموزش معارف مهدویت ویژه مربیان و پیش دبستانی،چاپ و توزیع محصولات کودک (پازل ، برچسب)،چاپ و توزیع پوستر ویژه سالروز امامت و ولایت حضرت نهم ربیع الاول ،برگزاری جلسات دعای ندبه ویژه خانواده دانش پژوهان و برگزاری نشست های  علمی در مناسبت های مختلف در مساجد و دانشگاه ها و داخل بنیاد از دیگر فعالیت های فرهنگی این مجموعه در 6ماه آینده است .

*حضور 400 بانوی مهدوی ‌پژوه

وی به برگزاری هفتمین آزمون ورودی معارف مهدویت ویژه خواهران اشاره کرد و افزود: این آزمون با حضور 400 خواهر حوزوی ، دانشگاهی و فعال فرهنگی شهر در مهدیه مشهد برگزار شد که در حال مصاحبه از دانش پژوهان جهت پذیرش در دوره هفتم در حال انجام است .

حجت الاسلام موسوی نسب همچنین از پذیرش 30نفرطلبه سطح 3 کارشناسی ارشد مهدویت اشاره کرد و نیز بیان داشت: آزمون پایانی دوره تکمیلی معارف مهدویت ویژه خواهران فارغ التحصیل دوره های گذشته با حضور 130 نفر ، 7 شهریور ماه جاری  در محل بنیاد برگزار شد.

وی یکی دیگراز برنامه هایی که در تابستان 93 برگزار گردید را برای چهارمین سال پیاپی حضور در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد بیان کرد و افزود: در این نمایشگاه 6غرفه با موضوعات؛ پاسخگویی به شبهات ، اجرای برنامه با موضوع مهدوی ویژه کوددک و نوجوان ، مشاوره خانواده  از دیگر فعالیت های این بنیاد است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha