دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام کلباسی

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه انسان در موضوعی که دچار تردید می‌شود به وسیله استخاره آن را رفع می‌کند گفت: یک مطلب مورد اتفاق تمام روایات و علما قرار دارد و آن اینکه استخاره در مورد عقاید و مسائل معرفتی جایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین کلباسی دوشنبه شب در نشست پاسخ به شبهات مهدویت در مدرسه فیضیه با بیان اینکه حوزه علمیه یعنی حوزه‌ای که متکی بر علم است نه جهل، گفت: ما باید بر اساس علم و آنچه علمی است کار کنیم و توبیخ‌هایی که قرآن از کسانی که از ظن و گمان تبعیت می‌کنند بیان کرده است بر این موضوع تأکید دارد.

وی با اشاره به کاربردهای استخاره بیان کرد: یکی از معانی استخاره این است که هر کاری می‌کنی از خداوند طلب خیر کنی و کاربرد دیگر این است که هر وقت می‌خواهی کاری انجام دهی و تردید داری می‌گویی خدایا خیر من را در مشورت با کسی قرار ده.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه انسان در موضوعی که دچار تردید می‌شود به وسیله استخاره آن را رفع می‌کند، گفت: یک مطلب در میان تمام روایات و علما قرار دارد و آن اینکه استخاره در مورد عقاید و مسائل معرفتی جایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مدعیان مهدویت از استخاره برای اثبات خود استفاده می‌کنند، افزود: نه در عقاید، نه در احکام، نه در فروعات، نه در مکروهات و نه در مباهات ما نمی‌توانیم با استخاره چیزی را استدلال کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی در مورد استدلال مدعیان مهدویت به خواب و رؤیا گفت: خواب‌هایی که در قرآن به آنها استناد شده است در مورد مسائل شخصی انبیا است و هیچ‌کدام در مورد عقاید و احکام نیست.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha