دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حمیدرضا قادری

حوزه/ دبیر کمیته علمی نخستین سالانه فیلم منجی گفت: باید مهدویت به مسئله اجتماعی مهم در همه آثار هنری تبدیل شود تا فقر بسیار زیاد در حوزه آثار بومی با محوریت آخرالزمان و مهدویت برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی مسجد جمکران، سید حمیدرضا قادری در اختتامیه نخستین سالانه فیلم منجی که با عنوان پرسمان آثار سینمایی موعودگرای ایران و جهان که در سالن 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه هدف اصلی کسانی که طرح و ایده این پرسمان را راه انداختند تبدیل مهدویت به یک مسئله در همه آثار هنری است، اظهار کرد: در حوزه ادبیات تصویری(تئاتر، سینما، سیما و ....) ما مهدویت و انتظار هنوز به یک مسئله تبدیل نشده است، در نتیجه مطالبه و تلاش فکری برای نوشتن سیناپس و فیلنامه یا ساختن آثاری مبتنی بر گزاره‌های مبتنی بر انتظار، بحران و امید آخرالزمان در حوزه سیما و سینمای ما وجود ندارد.

وی ادامه داد: اینکه صرفا از طریق بخشنامه‌ای، پرسمان، جشنواره و ... با دادن بیلان‌های کاری و آماری مهدویت را در نزدیکی نیمه شعبان و روزهای بعد از آن به یک جریان رسانه‌ای تبدیل کنیم نمی‌شود گفت مهدویت، انتظار و آخرالزمان برای اهل هنر به یک مسئله تبدیل شده است.

دبیر کمیته علمی نخستین سالانه فیلم منجی تصریح کرد: باید در پرسمان‌های آینده هنرمند بدون بخشنامه و الزام، مسائل مهدویت، بحران‌های آخرالزمان و تردید در شناخت جبهه حق را مسئله شخص خود بداند.

قادری با اشاره به کمبود آثار مهدویت در حوزه هنر گفت: متاسفانه هنگامی که ما طرح پرسمان را در هیئت یا کمیته علمی بررسی می‌کردیم با فقر بسیار زیاد در حوزه آثار بومی با محوریت آخرالزمان و مهدویت مواجه بودیم؛ لذا یکی از اهداف اصلی این پرسمان در سال‌های آینده تبدیل مهدویت به مسئله اجتماعی و مهم در همه آثار هنری است.

وی تداوم اینگونه پرسمان‌ها و پیگیری آن از سوی اهل هنر را ضروری دانست و تاکید کرد: مسجد مقدس جمکران، نهادهای ذی‌ربط و همچنین مدرسه اسلامی هنر به عنوان یکی از پایه‌های پرسمان اول قطعا در سال‌های آینده نیز وجود خواهند داشت و لازم است از آنها بخواهیم درباره آخرالزمان، موعود و منجی کار علمی، پرسمانی و بازاندیشی انجام شود چرا که این روحیه مطالبه‌گری را رهبر معظم انقلاب بارها در سخنانشان تاکید داشتند.

دبیر کمیته علمی نخستین سالانه فیلم منجی اضافه کرد: یکی از ثمرات این پرسمان‌ها در امسال و سال‌های آینده این است که سیر مطالعاتی و فیلم‌بینی به افراد پیشنهاد دهد تا هرکس در شهر خود تبدیل به یک راهبر و منتقد شود و دورهمی و گروه‌هایی تشکیل خواهد شد آثار هنری را با نگاه منتقدانه پخش و تحلیل کنند.

قادری خاطرنشان کرد: سعی داریم دبیرخانه‌ای دائم برای بحث پرسمان سینمای منجی موعود تشکیل دهیم تا از امسال و سال‌های آینده به مرور زمان به ویژه در ایام نیمه شعبان به صورت پرسمان، بازاندیشی و همایشی داشته باشیم.

وی با اشاره به آثاری که در نخستین سالانه فیلم منجی اکران شد، گفت: شرکت کنندگان در این پرسمان طی دو روز دو فیلم و یک انیمیشین از سینمای هالیوود، یک فیلم از سینمای شرق و دو انیمیشین از سینمای ایرلند و ایران را مشاهده کردند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha