شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباس ابراهیمی

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: برنامه ویژه «مناجات خوانی» مسجد مقدس جمکران در طول شب‌های ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه خودسازی، پالایش روح و فرصتی مناسب برای دعا، نیایش و مناجات و ارتباط با خدا است و استمرار و مداومت در دعا موجب دوام و ماندگاری آرامش روحی و روانی انسان است، اظهار کرد: دعا و نیایش از موضوعاتی است که در  قرآن کریم و در سخنان پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت(علیهم السلام) به آن سفارش بسیار شده و به عنوان بهترین عبادت از آن یاد می شود؛ گرچه همواره راه  دعا و نیایش فراهم بوده ولی در ماه مبارك رمضان كه عید اولیای الهی است، دارای فضیلت و جایگاه مخصوصی است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور چشمگیر زائرین و مجاورین در ماه مبارک رمضان در مسجد مقدس جمکران و آنان تا نزدیک سحر در این مکان مقدس، ویژه برنامه‌ »مناجات خوانی» با هدف بهره‌مندی بیشتر از این فضای قدسی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در شب‌های ماه مبارک رمضان ادعیه ابوحمزه ثمالی و افتتاح با حضور زائرین این مکان مقدس قرائت می‌شود، تصریح کرد: ابوحمزه ثمالی از اصحاب خاص چهارمین امام بوده و از محضر نورانی ایشان، معارف الهی را فرا گرفت که این دعا را نیز از امام سجاد(علیه السلام) نقل کرده و به همین دلیل دعا به نام او مشهور  شده است؛ همچنین از وجود مبارك امام رضا(سلام الله علیه) هم نقل شده است كه ابوحمزه ثمالی لقمان عصر خود بود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه «سی شب مناجات» مسجد مقدس جمکران در شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت 23:30 در صحن جامع امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه) آغاز شده و تا ساعت 1 بامداد ادامه خواهد داشت که البته در شب‌های قدر در این ساعت دعای جوشن کبیر قرائت خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این برنامه که با حضور زائران و عاشقان حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه) برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی ابتدا به سخنرانی می‌پردازد و پس از آن ادعیه ابوحمزه ثمالی و افتتاح را قرائت خواهد کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه سعی در فراهم کردن زمینه حضور علاقه‌مندان به معارف ناب اهل بیت(علیهم السلام) داریم، گفت: مسجد مقدس جمکران به عنوان پایگاه اصلی منتظران امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های ترتیل خوانی قرآن کریم، کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت با موضوع مهدویت و سبک زندگی اسلامی، مشاوره و پاسخگویی، حلقات معرفت و ... را در دست اجرا دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha