جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقامه نماز عید سعید فطر در مصلای المهدی بیرجند

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه(ص) گفت: عید سعید فطر در مفهوم شناسی بازگشت به فطرت اولیه انسان و همان فطرت توحیدی است که این امر از اطاعت خداوند، دوری از گناه و مناجات هایی که در ماه مبارک رمضان انجام داده، سرچشمه گرفته است.

طاهره ماهروزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: انسان با فطرت توحیدی متولد می شود و رفتار و کردار انسان باعث قرار گرفتن در مسیر سعادت و یا انحراف از مسیر توحیدی می شود که در نهایت به سعادت و یا خسران دنیوی و اخروی دست می یابد.

وی افزود: انس با قرآن، ذکر دعاها، اطاعت از اوامر الهی و کردار و اخلاق درست در ماه مبارک، انسان را از هرگونه گناه، خودخواهی و منیت ها دور می کند و باعث رسیدن به جهاد اکبر و پیروزی در امتحان الهی می شود.
استاد تفسیر جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: خداوند ظاهر و باطن انسان را در ماه مبارک رمضان در مرحله امتحان قرار می دهد و کسانی که حرمت این ماه را رعایت کرده باشند در حقیقت سربلند از آزمون الهی بیرون خواهند آمد.

وی با اشاره به احادیث و روایت هایی در مورد فضیلت و پاداش عید فطر گفت: روایت شده است که در این روز کمترین چیز برای مردان و زنان مومن این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان ندا می دهد که ای بندگان خدا بشارت باد شما را که خداوند گناهان گذشته شما را بخشید پس بنگرید که چگونه می خواهید دوباره شروع کنید.

ماهروزاده بیان داشت: در این روز باید تمام توجه خود را برای شکرگزاری خداوند صرف کنیم از این که فطرت توحیدی را به بندگان اعطا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید حالت معنوی را در خود تقویت کنیم گفت: آنچه را که در ماه مبارک رمضان از جمله انس با قرآن و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی به دست آورده ایم را تا سال آینده حفظ کرده و در تقویت آن استمرار بورزیم.
عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) ادامه داد: دعای ابوحمزه ثمالی خواسته های دنیوی و اخروی هر بنده ای است که در آن، راه عاشقی از عمق جان به پرودگار و رسم درست بندگی بیان شده است که این دعا را ابوحمزه از امام سجاد(ع) نقل کرده است.

وی با بیان اینکه فضیلت عید سعید فطر تنها برای امت پیامبر اسلام(ص) است گفت: روزه داری در سایر امت ها تنها بر پیامبران واجب بوده است این در حالی است که فضیلت روزه داری در ماه مبارک رمضان برای همه مسلمانان است.
ماهروزاده خاطر نشان کرد: این عید فرخنده برای امت رسول خدا(ص) است به گونه ای که در قنوت نماز عید سعید فطر نیز به آن تاکید می شود.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha