جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله استادی - اجلاس اساتید سطح یک حوزه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه گفت: امروز سخن از مشکلات فضای مجازی را بازگو می کنند که چنین معضلاتی در آن وجود دارد؛ پس خود ما چه کاری انجام داده ایم؟ همیشه از مشکلات دیگران می گوییم و خودمان کاری نمی کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله رضا استادی  امروز در اجلاسیه اساتید مدارس علمیه استان قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: بنابر فرموده معصوم(ع)، هرکس به یاد خدا باشد، گرفتار نمی شود و این از نقشه شیطان است که انسان از خود غفلت ورزیده و برون را بررسی می کند.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه در سخن گفتن و موضع گیری ها باید دقت زیادی داشته باشیم، اظهار داشت: اگر استاد و طلبه ای همیشه به یاد خدا باشد، قطعا بسیاری از مشکلات برطرف شده و لازم است در بعضی از مواقع مشکلات را نیز تحمل نماید.

وی با اشاره به اینکه طلاب در این عرصه قدم برداشته اند تا به رسالت طلبگی خود عمل نمایند، ابراز داشت: طلبه عهدی با امام زمان(عج) بسته است اگر درست به رسالت خود عمل نکند، در واقع به عهد خود عمل نکرده است.

آیت الله استادی خاطرنشان ساخت: انسان بدون یاد خدا احساس مسئولیت نخواهد کرد و اساتید و طلاب باید در این عرصه پیشرو باشند.

این استاد حوزه با تأکید بر اینکه نباید هر چیزی را به گردن مشکلات انداخت، گفت: طلبگی نعمت است و باید شکرگزار این نعمت بود و به رسالت طلبگی به درستی عمل کرد.

عضو شورای عالی حوزه افزود: استاد و طلبه باید از فرصت ها استفاده نموده و هر کدام به وظیفه خود عمل نمایند.

وی عنوان کرد: امروز سخن از مشکلات فضای مجازی را بازگو می کنند که چنین معضلاتی در آن وجود دارد؛ پس خود ما چه کاری انجام داده ایم؟ همیشه از مشکلات دیگران می گوییم و خودمان کاری نمی کنیم.

آیت الله استادی گفت: اعمال و رفتار مناسب از سوی حوزویان بسیار مهم می باشد و نباید دلگرم به عبا و عمامه خود باشیم؛ چراکه باید بدانیم اینها فقط لباس اند.

این استاد حوزه افزود: نباید بگوییم که ما معمم هستیم و با دیگران تفاوت داریم؛ چراکه شیطان به سراغ همه آمده و فریب خواهد داد.

عضو شورای عالی حوزه ابراز داشت: توجه به نفس أماره و شیطان بسیار مهم است؛ چراکه غفلت انسان را از خدا دور خواهد کرد.

گفتنی است در پایان این اجلاسیه از مدیران سه مدرسه علمیه جهانگیرخان، آیت الله بهجت و شهید صدوقی به عنوان مجری آزمایشی طرح نظام جدید آموزشی حوزه تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha