شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام طاهری پاکدل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین طاهری پاکدل با بیان این که از نظر قرآن و روایات همه امت اسلام برادر دینی همدیگرند و در میان دو برادر نباید اختلاف و نزاع باشد، گفت: گروه های تروریستی مانند داعش و القائده، اهل سنت را هم تکفیر می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری پاکدل، تولیت مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز، در نشست هفتگی اساتید و طلاب مدرسه، با توجه به اهمیت فراوان مسئله صلح و اصلاح گری از دیدگاه  قرآنی و روایی، اظهار داشت: صلح و اصلاح گری از دیدگاه قرآن کریم ور وایات، اهمیت فراوان دارد و هموراه بر ان تاکید شده است، زیرا از نظر قرآن و روایات همه امت اسلام برادر دینی همدیگرند و در میان دو برادر نباید اختلاف و نزاع باشد.

وی افزود: اگر جامعه اسلامی گرفتار اختلاف و نفاق شد، قرآن کریم در این زمینه نیز راهکارهای مناسبی را بیان کرده که با توجه به این راهنمایی ها، اختلاف در هر موضوع و زمینه و طبقاتی که باشد، حل خواهد شد.

استاد حوزه شیراز گفت: علی رغم توصیه و تاکید قرآن و روایات بر ایجاد صلح و سازش در میان امت اسلامی، پدیده تکفیر در مقابل آن قرار دارد. جریان تکفیر امروزه بیشتر از هر زمان دیگر در قالب گروه های کوچکی مانند وهابیت و داعش و القاعده ظهور کرده اند و بر خلاف توصیه های آیات قرآن و روایات پذیرفته شده نزد فرقه ها، مسلمانان را اعم از شیعه و اهل سنت تکفیر کرده و تنها خودشان را مسلمان می دانند.

تولیت مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز بیان کرد: البته ریشه این جریان ها به تفکر ابن تیمیه و محمد ببن عبدالوهاب بر می گردد و در شرایط امروزه، مفتیان وهابی با توجه به سخنان آنها فتوای قتل عام شیعیان و بقیه مذاهب اسلامی را صادر می کنند و هر روز در کشورهای سوریه، عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان و ... خون هزاران مسلمان به جرم پیروی از قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) ریخته می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha