چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست خبری محمد حسین مختاری

حوزه/ رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی از آغاز کلان پروژه شناخت تکفیر و جریان های تکفیری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری صبح امروز در نشست خبری با أصحاب رسانه قم که با موضوع "شناخت تکفیر و جریان های تکفیری" در سالن اجتماعات پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، اظهار داشت: این پژوهشگاه دارای وظایف و مأموریت هایی است که یکی از آنها دیدبانی مؤثر از اتفاقات جهان اسلام می باشد.

وی ابراز داشت: پژوهشگاه مطالعات تقریبی باید به صورت بنیادی و ساختاری آنچه را که در جهان اسلام در حال اتفاق بوده و در آینده نیز اتفاق می افتد، رصد نماید.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان این مطلب که از دیگر وظایف این پژوهشگاه، شناسایی جریان های فکری و مذهبی در جهان اسلام است، خاطرنشان ساخت: امروز جهان اسلام با مصیبتی بزرگ مواجه است که نگاه و قرائت های افراطی از متون دینی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری ادامه داد: متأسفانه یک نوع تفسیر و برداشت نامعقول از متون دینی شده که حرکاتی را علیه دین به وجود آورده و نتیجه ای جز انحطاط جامعه اسلامی و تشویش چهره اسلام و نبی مکرم اسلام(ص) نداشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد مصیبت دیگری به نام گروه ضاله و منحرف تکفیری هستیم که با پشتیبانی غرب سبب نگرانی های بسیاری در جهان اسلام شده است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی با بیان این مطلب که گروه های تکفیری دارای مبانی هستند، اظهار داشت: وظیفه ما در مقابل این گروه ها آن است که فعالیت عمیقی داشته باشیم تا بدانیم که این گروه ها در 10 سال آینده به چه سمتی رفته و وظایف ما چه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری ابراز داشت: در این راستا در مرحله اول باید بدانیم که چه عواملی سبب شیوع گروه های تکفیری شده و اینکه چه عواملی را باید برای مقابله با این نوع گروه ها به کار گرفت.

وی با بیان این مطلب که پژوهشگاه مطالعات تقریبی برای مقابله با این گروه ها مأموریت هایی را طراحی کرده است، خاطرنشان ساخت: یکی از این مأموریت ها، تعریف کلان پروژه ای به نام شناخت تکفیر و جریان های تکفیری برای مقابله با این نوع گروه هاست که از لحاظ میدانی و جامع الاطراف بودن، می تواند با این گروه به خوبی مقابله نماید.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از طلاب نسبت به این موضوع اطلاع ندارند، این مباحث می تواند آموزشی مناسبی برای این عزیزان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری به خصوصیات این کلان پروژه اشاره کرد و گفت: این پروژه میدانی، توصیفی و آینده پژوهی است که به زبان های انگلیسی، روسی و عربی در مناطق خارج از کشور مانند آمریکا، انگلیس و اروپا ترجمه می شود.

وی اظهار داشت: هدف از این ترجمه آن است که جوانان اروپا را  با دین نبی مکرم اسلام(ص) آشنا ساخته و به آنان بفهمانیم که اسلام، دین رحمانی بوده و با گروه های تکفیری و مبانی آنها فرق می کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha