پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ قاووق تاکید کرد: رژیم آل سعود در سیاست خود در قبال منطقه و امت فاجعه بار است. سعودی ها در برابر انفجارات داخلی مقابله می کنند اما برای افزایش انفجارات داخلی سوریه سرمایه گذاری می کند و حتی تشویق هم می کند. آنها به تمام جهان اعلام کردد که از تروریسم استفاده می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام نبیل قاووق نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت: رژیم آل سعود در سیاست خود در قبال منطقه و امت فاجعه بار است. سعودی ها در برابر انفجارات داخلی مقابله می کنند اما برای افزایش انفجارات داخلی سوریه سرمایه گذاری می کنند و حتی تشویق هم می کنند.

وی اشاره کرد: ما امروز می بینیم که عربستان سعودی اصرار دارد که جبهه النصره را که یکی از زیر شاخه های القاعده و در لیست گروهک های تروریستی است در سوریه به کار گیرد تا جنایت های انسانی به بار آورد؛ این درحالی است که هرگز راضی نمی شود یک انفجار هم در این کشور  رخ بدهد. اگر شما دوست ندارید حکومت ترکیه با قدرت اسلحه سرنگون شود، برای سوریه هم باید همین طور بخواهید.

سیاست عربستان، ثبات لبنان را تهدید می کند

شیخ قاووق تاکید کرد: آنچه از همه بیشتر ملت لبنان را به درد می آورد این است که رژیم آل سعود جبهه النصره را که دشمن لبنان است مسلح می کند تا سرزمین ما در "البقاع" و "جرود رأس بعلبک" و "عرسال" را اشغال کند. تسلیحاتی که عربستان مانع رسیدن آن به دست ارتش لبنان می شود در واقع در اختیار جبهه النصرة در شهر حلب قرار می گیرد. این سیاست ها یک تهدید واقعی برای ثبات و وحدت ملی است. لبنانی ها خوب می دانند که آینده ثبات و کرامت و وحدت لبنان در گرو سرنوشت جنگ سوریه است و تا زمانی که تروریسم تکفیری سوریه را جولانگاه خود قرار دهد، ثبات و استقرار لبنان تامین نمی شود.

وی تاکید کرد: ما در سالگرد جنگ 33 روزه سال 2006 فراموش نمی کنیم کسی که باعث طولانی شدن جنگ شد در واقع رژیم آل سعود بود، به ویژه که اسرائیل خوشحالی خود را مبنی بر اینکه که عربستان خواستار تداوم جنگ و ویرانی منطقه "ضاحیه" و اشغال "بنت جبیل" است، ابراز کرده بود. ما فراموش نمی کنیم که سعودی ها در سنگر دشمن بودند و انتظار مرگ ما و شکست لبنان را می کشیدند و هنگامی که چهره  واقعی شان را نشان دادند و با مقاومت اعلام دشمنی کردند ، خودشان را رسوا کردند. عربستان و حامیان او حزب الله را تروریسم منطقه می دانند، اما روزگار دروغ و خباثت آل سعود را ثابت کرد؛ زیرا تروریسمی که عراق و سوریه تا پاریس را هدف قرار می دهد همان تروریسم تکفیری است که سر منشأ آن رژیم آل سعود است نه حزب الله.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha