پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید حسن نصرالله

اختصاصی حوزه / معاون بین الملل حوزه در سفر به لبنان با سید حسن نصرالله دیدار کرد. دبیرکل حزب الله در این دیدار از اهتمام مراجع به مسائل و تحولات بین المللی تشکر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه های علمیه در سفر به لبنان با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

سید حسن نصرالله در این دیدار از اهتمام مراجع تقلید قم در خصوص مسائل و تحولات بین المللی تقدیر و تشکر کرد و حضور بهنگام مراجع در تحولات جهانی را که از طریق موضعگیری و صدور بیانیه انجام می گیرد و نیز حمایت ایشان از اندیشه مقاومت را ستود.

در این دیدار صمیمی که سه ساعت به طول انجامید، طرفین بر ضرورت همراهی و همکاری بیشتر پیرامون نقد اندیشه تکفیر و همگرایی پیروان مذاهب اسلامی و نیز همکاری همه کشورهای اسلامی در این راستا بحث و تبادل نظر کردند.

ضرورت تبیین و ترویج اسلامِ اعتدالی و عقلانی و زدودن شبهاتی که تکفیری ها در دنیای شرق و غرب بر چهره  اسلام نشانده اند، از دیگر محورهای گفتگو در نشست میان معاون بین الملل حوزه و دبیرکل حزب الله بود.

گسترش همکاری بین حوزه علمیه قم و حزب الله لبنان در عرصه های مختلف فرهنگی، دینی و انقلابی نیز در این دیدار مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

خاطر نشان می شود حجت الاسلام والمسلمین زمانی در سفر به لبنان، علاوه بر دیدار با دبیرکل حزب الله، با آیت الله عبدالامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای شیعی لبنان دیدار کرد و در جمع اعضای شورای مرکزی تجمع علماء مسلمین لبنان و شورای رهبری جبهه عمل اسلامی این کشور حاضر شد.

گزارش تفصیلی از سفر معاون بین الملل حوزه به لبنان متعاقبا منتشر خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha