پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ نبیل قاووق گفت: ایران امروز در سایه تدوام درگیری عربی اسرائیلی و سلطه آمریکا، همچون دژ محکمی در مبارزه با تهدید اسرائیلی، تکفیری و آمریکایی عمل می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله در مراسمی با حضور بانوان شرکت کننده در برنامه "نجمات البتول" به مناسبت میلاد حضرت زینب (سلام الله علیها)، گفت: متأسفانه با نزدیکی انتخابات نمایندگان مجلس و باوجود انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت اعتماد ملی، لبنان هنوز بر سر قانون جدید به توافق نرسیده است و این مسئله خطر بزرگی را در بازگشت به بحران های عمیق گوشزد می کند.

وی تاکید کرد: قانون انتخابات به هر صورت که باشد، حزب الله در معرفی نماینده خود مشکلی ندارد اما قانون "۶۰" را نپذیرفتیم نه به خاطر این که حزب الله از میزان نمایندگان خود در قانون "۶۰" نگران باشد بلکه به خاطر پیشینه ملی است؛ برای اینکه دغدغه ی ما مشارکت همگی در انتخابات نمایندگان به شکل صحیح است و ما می خواهیم حکومت، وطن و نهادهای کشوری را بازسازی کنیم که این مسئله تنها با قانون انتخاباتی عادلانه و صحیح امکان پذیر است.

* ایران دژ محکمی در مبارزه با تهدید اسرائیل و تکفیری‌ها است

عضو ارشد حزب الله تاکید کرد: ایران امروز در سایه تدوام درگیری عربی اسرائیلی و سلطه آمریکا، همچون دژ محکمی در مبارزه با تهدید اسرائیلی، تکفیری و آمریکایی عمل می کند. وی اشاره کرد: زمانی که اسرائیل به لبنان حمله کرد، ایران بهترین حامی، یاور و پشتیبان ما بود و زمانی که منطقه مورد تجاوز تکفیری ها قرار گرفت اولین و مهمترین کشوری بود که عراق، سوریه ولبنان را در مقابله با این تجاوزات یاری کرد. اگر ایران و ایثار گری بزرگ و وفاداری اش نسبت به سوریه، عراق، و مقاومت لبنان و فلسطین نبود، اکنون منطقه و امت اسلامی در عصر تاریک تکفیری تروریستی غرق می شدند.

شیخ قاووق افزود: ایران 38 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با وجود فشارهای فراوان، یاری مقاومت لبنان و فلسطین را رها نکرده است و امروز برای لبنان، سوریه، فلسطین، عراق و منطقه یک پشتیبان راهبردی و قوی در مقابله با هرگونه تهدید تکفیری یا اسرائیلی است. ما همراه ایران در یک خندق خواهیم ماند چه آمریکا بخواهد یا نه و ما تا آخر وفادار ایران خواهیم ماند.

وی تاکید کرد: ما توانستیم راه پیشروی داعش را در عراق، سوریه و لبنان قطع کنیم اما خطر تکفیری داعشی در لبنان به پایان نرسیده است و تروریست های داعشی از مرز "رقه" وارد لبنان می شوند و وطن و مردم ما را مورد تهدید قرار می دهد. ما نمی توانیم در مقابل تهدیدات تروریستی بی توجه باشیم و به مسئولیت هایمان عمل نکنیم.

این روحانی لبنانی اظهار کرد: هرچه قدر مورد فشار، تهدید و مجازات قرار گیریم و در لیست های کذایی عربی، منطقه ای و بین المللی ثبت شویم، میدان جنگ با تروریسم و تکفیر را رها نخواهیم کرد و موضع حزب الله نسبت به سوریه تغییر نخواهد کرد.

در این مراسم سرود حزب الله لبنان و سرود پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط گروه موسیقی اجرا و بعد از آن گروه سرود "الحوراء" سرودی را به مناسبت ولادت حضرت زینب اجرا کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha