پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میثاق طلبگی

حوزه/ سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه فارس از برگزاری طرح میثاق طلبگی، با حضور ۸۰۰ متقاضی ورود به حوزه در این استان خبرداد.

حجت الاسلام میثم همایی، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در شیراز به اجرای طرح میثاق طلبگی در استان فارس اشاره کرد و گفت: طرح میثاق طلبگی  مربوط به پذیرش داوطلبین جدیدالورود به حوزه های علمیه است که   از سال 88 آغاز شده و امسال برای اولین بار در استان فارس به صورت متمرکز و به مدت 10 روز از تاریخ 15 لغایت 25 مرداد ماه اجرا می شود.

وی ادامه داد: در سال های گذشته این طرح در حوزه های علمیه سراسر استان و به صورت یک ماهه برگزار می شد که امسال این دوره به صورت  متمرکز و  در قالب سه گروه در شهرستان شیراز و یک گروه که مخصوص شهرهای جنوبی استان است، در شهرستان جهرم برگزار می شود.

برقراری انس و الفت داوطلبین با حوزه در طرح میثاق طلبگی

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه استان فارس با بیان این که تحصیل در حوزه همانند تحصیل در دانشگاه از شاخه های اصلی تحصیلات در کشور است،تصریح کرد: داوطلبینی که درمرحله اول و در آزمون ورودی حوزه های علمیه پذیرفته شده اند جهت برقراری انس و الفت با حوزه و فضای آن  و همچنین آشنایی با اساتید حوزه به ویژه اساتید اخلاق  در طرح میثاق طلبگی شرکت می کنند.

حجت الاسلام همایی افزود: طرح میثاق طلبگی با برنامه ریزی،تدوین آیین نامه و همچنین با نظرات ارزشمند اساتید اخلاق وبا مشورت معاونت تهذیب استان های سراسر کشور توسط دفتر امور اخلاقی و تربیتی معاونت تهذیب حوزه های علمیه برگزار می شود که  این دوره 10 روزه  دوره ای آموزشی و تهذیبی است.

اهداف مهم اجرای طرح میثاق  طلبگی

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه استان فارس، اهداف اجرای طرح میثاق طلبگی را تصحیح و تقویت انگیزه داوطلبین، آگاهی و آشنایی با نظام موجود در حوزه ، تبین اهداف،رسالت ها،وظایف و زندگی طلبگی بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه  بر شرکت و حضور داوطلبین در کلاس آموزشی و تهذیب ،برنامه های متنوع و مختلفی از جمله: برنامه های ورزشی،تفریحی، کوهنوردی،والیبال،فوتبال،تنیس و همچنین بازید از مکان های مذهبی و تاریخی شیراز و برنامه های مختلف دیگری برای حفظ نشاط و انگیزه متقاضیان طی دوره برگزار می شود.

وی با بیان این که برای هر 20 نفر از داوطلبین یک نفر استاد در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: اساتید که همگی روحانی هستند در طول دوره با گروه خود در تمامی برنامه ها حضور دارند.

حجت الاسلام همایی با بیان این که بیش از 1300 نفر در آزمون اولیه ورود به حوزه های علمیه در استان فارس شرکت کردند، گفت: از این تعداد 800 نفر پذیرفته شده اند که از این تعداد بیش از 750 نفر درمرحله نهایی برای تحصیل در حوزه های علمیه استان انتخاب می شوند.

وی به پذیرش کمیسیونی متقاضیان اشاره کرد و بیان داشت:پذیرش کمیسیونی برای آن دسته از متقاضیانی انجام می شود که موفق به شرکت در آزمون نشده اند و توسط حوزه های علمیه محل سکونتشان معرفی می شوند و اگر واجد شرایط آیین نامه باشند اسامی آنها تا 10 روز قبل از اجرای طرح میثاق طلبگی اعلام می شود تا آنان نیز در این دوره شرکت کنند.

پایان دوره و ارزیابی نهایی

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه استان فارس در ادامه گفتگو به اصولی که در ارزیابی نهایی در نظر گرفته می شود اشاره و تصریح کرد: اصالت صحت،حفظ کرامت، رعایت عدالت و پرهیزازپیش داوری و تعمیم های نادرست از اصول مهم در ارزیابی نهایی است.

حجت الاسلام همایی افزود: هر کدام از اساتید دارای فرم ارزیابی هستند که آن را تکمیل می کنند و اسامی کسانی که نمره مورد نظر(حد نصاب) را کسب کنند اعلام می شود.

آخرین فرصت برای علاقمندان تحصیل در حوزه

وی در پایان گفتگو خاطر نشان کرد:  برای آن دسته از داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در حوزه های علمیه هستند اما در طرح میثاق طلبگی موفق به کسب حد نصاب نمره نشده اند، یک دوره20 روزه در نظر گرفته می شود تا با نظر موافق کمیسیون مرکز در این دوره شرکت کنند.

حجت الاسلام همایی اضافه کرد: این دوره در حوزه های علمیه برگزار می شود تا  داوطلبان علاقمند تحصیل در حوزه  بتواند از آخرین فرصت نیز بهره مند شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha