یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عزاداری در حرم امیرالمومنین(ع)

حوزه / دبیر ستاد فاطمیه استان فارس گفت: حرکت دسته های عزاداری یکی از نمادهای مهم تعظیم شعائر و بزرگداشت جایگاه و مقامات الهى پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام محمدتقی فاضل، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز با بیان این که بالاترین نعمتی که خداوند به بشر عنایت کرده ،هدایت به معرفت و عبادت رب العالمین است،خاطر نشان کرد: به فرموده رسول خدا(ص)، حضرت علی(ع) علم و نماد هدایت و امام اولیاء الله می باشد یعنی هر کس که صفت ایمان بر او صدق کند امیرالمومنین (ع) امام او است.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) را باب حکمت و علم پیامبر(ص) بیان کرد و افزود: علوم همه انبیاء در قلب خاتم النبیین (ص) است و امیرالمومنین(ع) باب این حکمت و علم است.

دبیر ستاد فاطمیه استان فارس در بخش دیگری از سخنانش به آیه مباهله اشاره کرد و گفت:در این آیه شریفه کلمه " انفُسَنا "  به صورت جمع به کار برده شده  که تنها مصداق آن  یک فرد است و به اعتقاد علمای بزرگ شیعه و علمای اهل تسنن منظور از این فرد امیرالمؤمنین علی(ع) می باشد.

حجت الاسلام فاضل ادامه داد: خداوند حضرت علی(ع) را نفس پیامبر قرار داد چرا که خداوند می خواهد بگوید غیر از مقام نبوت هر مقام  و جایگاهی که برای پیامبر وجود دارد برای امیر المومنین نیز وجود دارد.

وی با بیان این که به تعبیر قرآن کریم امیرالمومنین (ع) نفس پیامبر(ص)است، بیان داشت: بنابراین شهادت حضرت علی(ع)، شهادت پیامبر(ص) و عزای او عزای پیامبر(ص) است  وعزداری در روز شهادت حضرت علی(ع) وحرکت دسته های عزاداری یکی از نمادهای مهم تعظیم شعائر و بزرگداشت جایگاه و مقامات الهى پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha