جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری -تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) نیریز

حوزه/ تولیت مدرسه امام مهدی(عج) نیریز اظهار داشت: رسیدگی به خویشان و پیوند با آنان سبب خشنودی خداوند و بندگان شده و رمضان فرصتی مناسب برای این مهم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از شیراز، حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری، تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) شهرستان نیریز در نشست هم اندیشی اساتید و خانواده های طلاب این حوزه در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: احسان و خدمت به ارحام و بستگان، مورد پیمان خداوند متعال با بنی اسرائیل بوده و خداوند از آنان درباره نیکی کردن به "ذی القربی" یعنی اقوام و خویشان، پیمان گرفت.

تولیت مدرسه امام مهدی(عج) نیریز گفت: خداوند به رفتار نیک، احسان و رسیدگی به خویشان و ارحام فرمان داده، آنچنان که به او فرمان داده به عدالت و انصاف رفتار کند و هیچ گونه ظلم و بی عدالتی انجام ندهد.

حجت الاسلام فال اسیری بیان کرد: انسان وظیفه دارد به بستگان خود از نظر مالی رسیدگی کند و حق آنان را بدهد؛ لذا باید توجه داشته باشیم کسانی که برای دوستی با خدا به خویشان خود کمک می کنند، نیکوکارند.

استاد حوزه علمیه نیریز خاطر نشان کرد: قطع رحم از گناهان است و کسی که قطع رحم می کند، خداوند متعال او را لعن کرده و سرانجام ناگوار و زندگی بدی در عالم آخرت خواهد داشت.

وی با اشاره به روایات موجود پیرامون مسئله صله رحم، گفت: صلحه رحم باید انجام شود و هیچگاه نمی توان پیوند با آنان را قطع کرد، در این مورد امیرالمومنین(ع) می فرماید "صله رحم کنید ولو با یک سلام کردن" و امروزه باید خانواده ها بدانند انجام این عمل، جزء دین به شمار می آید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha