یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید مهدی فال اسیری -تولیت مدرسه علمیه امام مهدی(عج) نیریز

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام مهدی(عج) نیریز با تاکید بر به روز شدن اطلاعات طلاب گفت: امروز باید فناوری های نوین را به خدمت دین در آوریم.

حجت الاسلام فال اسیری، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در فارس گفت: ما باید از زاویه نگاه کردن فردی به فقه اسلامی خارج  شده و نگاه حکومتی به فقه اسلام داشته باشیم، یعنی در روزگاری عرصه نگاه ما در زندگی فردی افراد محدود بود، اما امروز محدوده نگاه ما به فقه اسلامی عرصه زندگی اجتماعی بشر از شرق تا غرب عالم، از شمال تا جنوب عالم، یعنی در تمام کشورها، با تمام افکار، زبان‌ها و نژادها و سلیقه‌ها باید حضور داشته باشیم و فقه، تفسیر ، روایات و احادیث و منابع غنی اسلامی ما باید قابل ارائه به تمام دنیا باشد.

 وی افزود: بنابراین حتی رساله توضیح‌المسائل ما هم باید با دید دیگری نوشته شده و محتوای توضیح‌المسائلمان هم با گذشته متفاوت باشد. تحول در دید، فکر اندیشه که جهان را مخاطب خودمان داشته نه فرد و یک دستاوردی و یک بخش دو شهر را مخاطب بدانیم. دنیا مخاطب ما بوده و امروزه باید برای دنیای  تشنه پاسخ داشته باشیم.

مسئول مدرسه علمیه امام مهدی(عج) نیریز افزود: در حال حاضر مسئله نوآوری در علم در دنیا حرف اول رامی‌زند یعنی عالم آن نیست که اطلاعات خوبی داشته باشد، بلکه عالم آن است که بتواند آنچه دارد به شکلی جامع و کامل به مردم ارائه بدهد که همان تولید، تولید علم و نوآوری در علم و فناوری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha