دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مهدیه شهرستان زرین دشت با تاکید بر تهیه پیوست فرهنگی برای تمام کارها ،گفت: امروز حوزه های علمیه باید پیوست فرهنگی انقلاب اسلامی را تدوین کنند.

حجت الاسلام سید مهدی محقق زاده، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در فارس گفت: امروز انقلاب اسلامی ما پشتوانه‌اش حرکت فرهنگی است چرا که  اساساً انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود. ، انقلابی که پشتوانه‌اش حوزه و فرهنگ است ، عامل نگهداری اش  هم همان کار فرهنگی است لذا  هر قدر ما بتوانیم در ساخت و ساز روحیه و تربیت مردم به سمت معارف دینی تلاش کنیم انقلاب به همان اندازه بیمه شده و محکم و استوارتر می شود.

وی اضافه کرد: امروز نیاز ما به مسائل فرهنگی به شدت احساس است و مسائل فرهنگی اگر در حوزه ساخته نشود و بوجود نیاید آنچه دیگران  تولید کنند، در مسیر انحرافی خواهد بود است، به عبارت دیگر آن مسائل فرهنگی که دیگران دارند ما را به بیراهه می‌کشاند، فرهنگ ما فرهنگی دینی است، فرهنگی است که به چشمۀ زلال وحی مرتبط می باشد، بنابراین اگر فرهنگی با وحی ارتباط پیدا کرد ارزش دارد والا کار فرهنگی را کشورهای غربی هم انجام می‌دهند.

 حجت الاسلام محقق زاده گفت: اگر ما این آب زلال معرفت الهی را به جوانان نرسانیم جوانان تشنه مجبور می‌شوند از آب آلودۀ  استکبار جهانی سیراب شوند.

مدیر مدرسه مهدیه شهرستان زرین دشت در پایان گفت: امروز تمام فرقه‌های مذهبی به جان جوانان افتاده، یعنی عده ای قصد دارند این عشق به دین و یا احساس نیاز به دین که به برکت انقلاب اسلامی شکل گرفته را از مسیر غلط سیراب کنند، لذا باید درس‌های طلاب پژوهش محور باشد یعنی آموزش امروز ما بدون پژوهش و تحقیق همراه نباشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha