شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قرآن

حوزه/ نشست پژوهشی طلاب خواهر مدرسه الزهرا(س) شهرستان نیریز پیرامون مسئله قرآن و بحران معنویت در این حوزه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان نیریز نشست پژوهشی با موضوع قرآن و بحران معنویت به منظور آشنایی طلاب با پیامدهای بحران معنویت و راه‌های مقابله با آن در زندگی با حضور اساتید، معاونین با سخنرانی خانم ریحانی از اساتید برجسته حوزه علمیه نیریز در نمازخانه مدرسه برگزار شد.

خانم ریحانی، در این نشست اظهار داشت: از جمله بحث‌هایی بسیار مهم در بحران معنویت که رابطه مستقیم با بحران اعتقادی و اخلاقی دارد، پیامدها و آثار سوء فردی و اجتماعی بحران اخلاقی و اعتقادی می‌باشد. که راه شناخت فرد و جامعه‌ای را که در مسیر بحران معنوی قرار گرفته، توجه به پیامدهای انحرافات اعتقادی و اخلاقی می‌باشد.

این استاد حوزه یاد آور شد: اگر در جامعه ای آمار طلاق و از هم پاشیدگی نظام خانواده، اعتیاد به انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی و داروهای آرام بخش  بالا رفته باشد؛ این پیامدها نشان از آن دارد که آن جامعه و افراد مبتلا به انحرافات، بیمار بوده و دچار بحران معنوی شده‌اند.

 وی ادامه داد: امروزه بشر در سایه علوم و تجربه به این حقیقت یقین رسیده است که این مسأله به صورت یک اصل مهم در مضمون آیات و روایات فراون دیده می‌شود.

این استاد حوزه خواهران استان فارس در پایان این نشست یکروزه، گفت: معنویت و بهره بردن از آیات قرآن و روایات معصومین(ع) داروی درمان بسیاری از نابسامانی‌ها و بیماری‌های روحی بشر امروز است و زندگی که منطبق با معنویت است، مسیر زندگی و هدف آن مشخص بوده و در این مسیر بن بست و آخر خطی وجود ندارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha