جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد موسوی آران و بیدگل

حوزه/ بدون شک حوزه های علمیه میدان دار توسعه فرهنگ مهدوی در جامعه هستند و باید با استفاده از ابزاری همچون مطبوعات، خبرگزاری ها، کتاب، مقاله و فضای مجازی در جهت گسترش فرهنگ مهدویت و انتظار در سطح داخلی و بین المللی، گام بردارند.

حجت الاسلام سید محمد موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با تاکید بر این که سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان است، گفت: جامعه اسلامی ایران در شرایط کنونی باید با فرهنگ مهدویت عجین شود.

امام جمعه آران و بیدگل افزود: فرهنگ جامعه باید بر اساس تفكر مهدوي شكل بگيرد و همه افراد‌، سعي در حاكميت فرهنگ مهدوي داشته باشند، آرامش و سعادت را براي خود به ارمغان مي‌آورند.

وی  در این خصوص به نقش حوزه های علمیه در انتشار و تعمیق فرهنگ مهدویت اشاره کرد و ادامه داد: بدون شک حوزه های علمیه میدان دار توسعه فرهنگ مهدیت در جامعه هستند، از این رو باید با استفاده از ابزار مناسب همچون مطبوعات، خبرگزاری ها، کتاب، مقاله و فضای مجازی در جهت گسترش فرهنگ مهدویت و انتظار در سطح داخلی و بین المللی، با شبهه شناسی و تعمیق اعتقاد و مهدویت، گام بردارند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه یکی از راه های گسترش فرهنگ مهدویت را تبیین مفهوم انتظار دانست و گفت: مبلغان و طلاب حوزه های علمیه وظیفه سنگینی در این زمینه دارند.

امام جمعه آران و بیدگل در پایان به بحث بیعت و وفای به عهد اشاره کرد و افزود: بیعت با امام زمان(عج) و وفای به عهد و پیمان با ایشان، فرمانبرداری و دوری از نافرمانی در هر عصر  زمانی از حقوق حقه ائمه معصومین(ع) است و قطعا بزرگتربن رسالت ما هم ترویج و تبلیغ همین رسالت است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha