دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام  حسین مرادی دولت آبادی

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی(ص) ترویج زبان فارسی و آموزش آن به هزاران نفر از فرهیختگانی از ملیت های مختلف را نشانه ای از تاثیرگذاری این مرکز در ترویج زبان و ادبیات فارسی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسین مرادی دولت آبادی، مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه،  گفت: جامعه المصطفی العالمیه در راستای انتشار فرهنگ مهدویت در عرصه جهانی با زبان شعر که یک زبان لطیف و ظریف است و ظرفیت این را دارد که معارف ناب اسلامی به خصوص مهدویت که مورد اتفاق نظر همه ادیان است را به دنیا عرضه کند، فعالیت های گسترده ای انجام داده است.

وی افزود: مهدویت یک آرمان بزرگ الهی است و همه مکاتب و ادیان، چه اهل سنت و چه فرق و مذاهب دیگر اسلامی و چه مسیحیان و هرکدام از موحدان عالم همگی به این آرمان الهی معتقد هستند؛ و در بحث مهدویت در اصل موضوع مهدویت با ما اشتراک نظر دارند.

مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های مشترک این اداره کل با واحد فرهنگی مسجد مقدس جمکران در شب میلاد منجی عالم بشریت، همکاری در اجرای محفل شعر آیه های انتظار بود که عصر امروز به صورت مشترک با عنوان برنامه شعر آیه های انتظاربرگزار شد.

وی گفت: در این محفل، شعرایی از کشورهای ساحل عاج، به زبان فرانسوی، شاعری از کشور اتیوپی به زبان عربی، شاعری از کشور تاجیکستان به زبان فارسی اصیل و نیجریه که به زبان حوسای نیجریه به همراه شاعری با زبان اردو، به شعرسرایی پرداختند.

وی اظهارکرد: شعرها همگی در عرصه شعر و فرهنگ مهدویت قرائت شد و طلابی که در دوره تمهید خود زبان فارسی را به خوبی در این جامعه آموزش دیده اند گوشه هایی از علاقه و ارادت خود به آستان مهدوی را به رخ کشیدند.

مدیرکل فرهنگی المصطفی بیان کرد: یکی از خدمات گرانسنگی که جامعه المصطفی(ص) به نظام اسلامی و فرهنگ و ادب فارسی انجام داده است، آموزش زبان فارسی به هزاران فرهیخته مسلمان از سراسر جهان است.

وی گفت: تمام طلابی که وارد جامعه المصطفی می شوند قبل از اینکه شروع به آموزش کنند در دوره  تمهیدیه خود اقدام به فراگیری زبان فارسی می کنند و همه آنها با این زبان آشنا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: بر این مبنا و با وجود ده ها هزار طلاب و فارغ التحصیل المصطفی که امروزه در سراسر دنیا پراکنده شده اند، می توان ادعا کرد که هیچ نهادی در کشور به اندازه جامعه المصطفی(ص) به فرهنگ و ادب پارسی این چنین خدمت نکرده است.

وی گفت: شاعران بسیاری در جامعه المصطفی(ص) تحصیل می کنند که تمام اشعار خود را با گویش فارسی نیز پرورش داده و با این گویش روان و شیرین فارسی اشعار مذهبی خود را می سرایند.

وی اظهارکرد: در جامعه المصطفی 130 نفر شاعر شناسایی و سامان دهی شده اند و برنامه های ویژه ای برای باورکردن استعدادهای ناب آنها انجام شده است که از آن جمله می توان به برگازری جلسات شب شعر، نقد شعر با زبان های مختلف ملیتی در جامعه المصطفی و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha