جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام مهدی

حوزه/ مقام معظم رهبری در جمع طلاب گفتند "روحانیت سه وظیفه بزرگ تبیین دین، بصیرت بخشی، و دلسوزی را بر عهده دارد"، لذا یکی از مباحث دینی مربوط به وجود مقدس امام عصر(عج) و باید مردم را با امام زمان(عج) آشنا کرد.

حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت امام عصر (عج)، اظهار داشت: شیعه اعتقاد دارد وجود مقدس ولی عصر در نیمه شعبان 255 از هجرت در سامرا در خانه امام عسگری(ع) متولد شدند و  در 5 سالگی به امامت رسیدند و حدود 69 سال دوره غیبت صغری به طول کشید که به وسیله 4 نائب با مردم در ارتباط بودند و از سال 329 غیبت کبری آغاز و تاکنون ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه اصفهان افزود: از امام صادق عليه السلام سؤال شد آيا حضرت قائم متولد شده است؟ فرمود: نه، واگر من به او مي رسيدم، همه عمرم را در خدمت او به سر مي بردم.

وی ضمن با اشاره به آیه  "وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ"، گفت: خدا در قرآن کریم فرموده است اراده ما بر این است که بر مستضعفان روی زمین منت بگذاریم و آنها را پیشوایان و وارثین زمین قرار دهیم، و حکومت آنها را در زمین پابرجا بسازیم.

 وی در پیرامون آِیه وَعَدَ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُم وَ عَمَلُوا الصّالِحاتِ لَیَستَخلِفَنَّهُم فِی الأَرضِ کَمَا استَخلَفَ الَّذِینَ مَن قَبلِهِم وَ لَیُکَّنَنَّ لَهُم دِینِهُمُ الَّذِی ارتَضی لَهُم وَ لَیُبَدَّلَنَّهُم مِن بَعدِ خَوفِهِم أَمناً یَعبُدُونَنِی لا یُشرِکُونَ بِی شَیئاً (سوره نور آیه 55)، افزود: خداوند به کسانی از شما که ایمان دارند و کارهای شایسته بجای آورده اند، وعده فرموده که [در زمان ظهور امام قائم (علیه السّلام) ] در زمین خلافت دهد، چنان که کسانی که پیش از شما بودند را جانشین پیشینیان خود ساخت، و البته دین پسندیدۀ آنان را بر همه جا مسلّط و نافذ گرداند ، و حتماً بر همۀ مؤمنان به جای ترس و هراس [ از دشمنان] ایمنی کامل عطا فرماید که مرا بدون هیچ گونه شرک پرستش نمایند.

استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به طلاب حوزه تهران، گفت : مقام معظم رهبری در جمع طلاب گفتند "روحانیت  سه وظیفه بزرگ تبیین دین، بصیرت بخشی، و دلسوزی  را بر عهده دارد"، لذا یکی از مباحث دینی مربوط به وجود مقدس امام عصر(عج) و باید مردم را با امام زمان(عج) آشنا کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha