دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام مسعودسرافراز

حوزه/ استاد حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر این که نتیجه مقاومت و تسلیم نشدن در برابر زورگویان، پیروزی است، گفت: سلاح ایمان و مقاومت برهر سلاحی پیروز است.

حجت الاسلام مسعود سرافراز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: فتح خرمشهر در آن برهه از دفاع مقدس مسأله ای عادی نبود، بلکه معجزه الهی و امداد غیبی بود که رقم خورد.

استاد حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: فتح خرمشهر، از این جهت مهم بود که جنگ وارد مرحله جدیدی شد و حمله های کوبنده و پیروزمندانه سپاهیان اسلام شرایط جدیدی را به وجود آورد و آمریکا و قدرت های استکباری که تا آن زمان سرمست از موفقیت های مقطعی خود بودند، قافیه را باختند و موجب شد از موضع تهاجمی به موضع تدافعی تغییر روش دهند.
وی با بیان اینکه مقاومت ملت ایران پس از اشغال خرمشهر، رهبری بی نظیر امام خمینی(ره) و عزم راسخ رزمندگان اسلام از عوامل فتح خرمشهر بود، ابراز کرد: ملت ایران علی رغم تصرف خرمشهر توسط متجاوزان، توانست با مقاومت، رهبری امام خمینی(ره) و اتحاد ، خرمشهر را از دشمن باز پس گیرد و با این پیروزی معجزه گونه، دشمنان که تا قبل از آن به فکر تصرف ایران و تسلط بر منابع کشور بودند، به یکباره خود را در معرض شکست  دیدند.

حجت الاسلام سرافراز در ادامه با اشاره به روز چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول که در طول هشت سال دفاع مقدس با همه توان در برابر دشمنان قهرمانانه ایستادند، گفت: این یک سنت است که نتیجه مقاومت و تسلیم نشدن در برابر زورگویان، پیروزی است، همان گونه که خداوند متعال در آیه 30 سوره فصلت می فرماید«إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتي‏ کُنْتُمْ تُوعَدُونَ».
وی بیان کرد:  ما اگر یک روز را به عنوان روز آزاد سازی خرمشهر و روزی را به عنوان روز مقاومت مردم دزفول گرامی می داریم، این گرامیداشت فقط مخصوص آن شهر ها نیست، بلکه فرهنگ مقاومت و استقامت را گرامی داشته ایم.

استاد حوزه علمیه اصفهان در پایان بر لزوم بیان تاریخ دفاع مقدس برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: جوانان باید بدانند این انقلاب به راحتی به دست نیامده و با ریخته شدن خون ده ها هزار شهید تداوم یافته است. 313/38

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha