جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انتظار جمکران

حوزه/ حجت الاسلام بخشی به شرایط انتظار سازنده در زمان غیبت اشاره کرد و گفت: انتظار داشتن و منتظر بودن به معنای حرکت نداشتن و دست روی دست گذاشتن نیست و ما باید در قبال این که منتظریم، کارهایی را انجام بدهیم.

 حجت الاسلام بخشی، مدیر مدرسه علمیه فولادشهر اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با اشاره به نیمه شعبان، سالروز ولادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی(عج) گفت: یاری کردن حضرت صاحب الزمان(عج) در زمان غیبت از اصلی ترین وظایف شیعیان است.

وی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین علی (علیه السلام) در نامه 45 نهج البلاغه که به عثمان بن حنیف عامل ایشان در بصره نوشته اند « اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ»، گفت: مطابق این فرمایش امیرالمومنین(ع) در دوران غیبت داشتن تقوا، تلاش، عفت، صداقت، راستگویی و مواردی بی شماری از این دست از راه های یاری کردن حضرت ولی عصر(عج) است

مدیر مدرسه علمیه فولادشهر اصفهان با بیان اینکه اگر کسی که می خواهد حضرت مهدی(عج) را یاری کند، باید در عمل ادعای خود را اثبات کند، افزود: یکی از مواردی که در عمل باید اثبات شود صفت تقوا است، این بدین معناست که منتظر واقعی کارهایی را که موجب ناخشنودی امام زمان(عج) است، را انجام ندهد و آن ها پرهیز کند تا بتواند شایستگی یاری حضرت را پیدا کند.

حجت الاسلام بخشی در ادامه به شرایط انتظار سازنده در زمان غیبت اشاره کرد و گفت: انتظار داشتن و منتظر بودن به معنای حرکت نداشتن نیست و ما باید در قبال این که منتظریم کارهایی را انجام بدهیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر کارهایی از قبیل دعا، صدقه ... که از شرایط انتظار است و موجب تعجیل در فرج حضرت حجت بن الحسن العسکری(ع) می شود، به اقدام عملی که همان آمادگی مردم و زمينه سازی برای ظهور نیز بسیار موثر و تاکید شده است.
استاد حوزه علمیه اصفهان  خاطر نشان کرد: شيعه باید با پاکسازی خود از گناه زمينه را برای ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) فراهم می کند و علاوه بر این، هرکس متناسب با شرایط و شئونش وظایف و مسئوليت های خاصی به عهده دارد که باید به نحو احسن انجام دهد.

وی تلاش برای مقابله با ستمگران و زورگویان و ظلم ستیزی را از وظایف شيعيان در زمان غيبت برشمرد و تاکيد کرد: آماده سازی جهان برای پذیرش حکومت جهانی امام زمان(عج) با تلاش و حرکت فردی امکان پذیر نيست و حرکت های فردی باید با تشکيل حکومت های دینی متمرکز شده و این حکومت دینی فضا را برای حکومت امام زمان(عج) فراهم آورند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha