پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام تابش ، امام جمعه بندر امام خمینی (ره)

حوزه/ امام‌جمعه بندر امام خمینی گفت: به نقش روحانیت در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: روحانیون پا به پای رزمندگان در آزادسازی خرمشهر سهیم بودند.

حجت‌الاسلام محمد تابش، امام‌جمعه بندر امام خمینی(ره)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، به نقش روحانیت در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: روحانیون در دفاع مقدس با فعالیت‌های تبلیغی که انجام می‌دادند، رزمندگان اسلام را به الطاف الهی امیدوار می‌کردند و وقتی می‌دیدند که روحانیت، به‌ویژه علمای بزرگ، پا به پای آنان در میدان‌های نبرد حاضر می‌شوند، عزمشان برای مقابله با دشمن جدی تر می‌شد.

وی با اشاره به فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر آزادسازی خرمشهر، تصریح کرد: در آن دوران برخی از فرماندهان نظامی تصور می‌کردند که دیگر خرمشهر قابل باز پس‌ گیری نیست، چراکه دشمن چندصد هزار نفر، نیرو در آنجا مستقر کرده بود و قصد داشت نیز فرماندار نیز منصوب کند، اما با دستور تاریخی «خرمشهر باید آزاد شود» از سوی حضرت روح‌الله که خود یک عالم روحانی و مجاهد بودند، همه رزمندگان عزمشان جزم شد که باید دستور ولایت‌فقیه را عملی سازند، بدین ترتیب فرماندهان نظامی، طی بررسی‌های مستمر، نقشه عملیات بیت‌المقدس را کشیدند.

امام‌جمعه بندر امام خمینی(ره)، خرمشهر و آزادسازی آن را یکی از الطاف بارز و عیان پروردگار متعال دانست و تصریح کرد: به‌طور حتم آزادی خرمشهر در سوم خردادماه از الطاف خداوند بود که به دستان رزمندگان جوان ما حاصل شد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر این‌که روز آزادسازی خرمشهر به‌عنوان نماد ایثار و فداکاری مردم غیور برای همیشه در تاریخ بشریت ثبت شد، گفت: رشادت و ایستادگی مردم مقاوم خوزستان و پایداری مردم خرمشهر و آبادان و دزفول در طول هشت سال جنگ تحمیلی سبب شد که حتی یک وجب از خاک پاک میهن به اشغال دشمن در نیاید.

حجت‌الاسلام تابش، بابیان این‌که ملت ایران همواره و در هر شرایطی در راه کیان مملکت اسلامی ایستاده‌اند، گفت: دشمنان باید بدانند که جوانان دهه 60 و 70 همان جوانان دهه 50 هستند که با قدرت هرچه بیشتر از خاک و آرمان و علی‌الخصوص ولایت خویش دفاع جانانه می‌کنند.

امام‌جمعه بندر امام خمینی(ره)، در پایان بابیان این‌که سوم خرداد اوج اقتدار و صلابت ایرانی است، تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر عزت و صلابت ایران اسلامی را در دوره‌ای که تمامی کشورهای جهان او را تحریم اقتصادی و نظامی کرده بودند، به همگان ثابت کرد و امروز نیز این‌گونه خواهد بود، البته به شرطی که مسئولان همه عزمشان برای حفظ دستاوردهای ملی جزم باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha