پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه /پيروزي خرمشهر به همگان نشان داد كه رويكردهاي اسلامي و ارزش‌هاي اعتقادي ملت ايران بي‌دليل نيست، چرا كه علاوه بر مدنظر قرار دادن ابعاد معنوي، ايران از قدرت الهي و پشتيباني امام زمان(عج) برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با گرامیداشت سالروز حماسه تاریخی آزاد سازی خرمشهر، سوم خرداد را آيينه گويايي از تاريخ و جغرافياي دفاع مقدس و جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه اين امت در دفاع از اسلام و انقلاب دانست و گفت: فتح خرمشهر، يك نماد از حماسه‌اي به‌ياد‌ماندني و خلق حماسه از سوی مردم است.

استاد حوزه علمیه مازندران تصريح كرد: حماسه شگرف آزادسازي خرمشهر، پيروزي سروقامتاني را پديد آورد كه با فتح‌آفريني خود، نهايت ايثار و اوج مظلوميت را رقم زدند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که آزادسازي خرمشهر در عمليات بيت‌المقدس، از قدرتي حكايت مي‌كرد كه همت و ايمان رزمندگان اسلام آن را پديد آورد، گفت: ملت ايران همواره آزادي خرمشهر از چنگال متجاوزان را چون نگيني در تاريخ حماسه هشت سال دفاع مقدس براي نسل‌هاي آينده به يادگار گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اين پيروزي بزرگ در حالي به دست آمد كه قدرت‌هاي بزرگ و بسياري از كشورهاي منطقه به طور همه‌جانبه از رژيم بعثي عراق پشتيباني مي‌كردند و كمك‌هاي مالي، تسليحاتي و اطلاعاتي زيادي را در اختيار رژيم عراق گذاشته بودند، حتي از نفوذ خود در سازمان‌هاي بين‌المللي نيز براي حمايت از اين كشور استفاده مي‌كردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌كه آزادي خرمشهر تنها در مقابل عراق معنا پيدا نمي‌كند، بيان داشت: آزادي خرمشهر رويارويي با كشوري است كه در سطح گسترده از حمايت قدرت‌هاي بزرگ برخوردار بود و اين پيروزي به روي خاك كشاندن استكبار و زورگويان دنيا در منطقه خارميانه بود.

استاد حوزه علمیه مازندران خاطر نشان كرد: اين پيروزي شادي امام و اسلام را براي مردم ايران به ارمغان آورد و عامل اصلي آن اتحاد و رهبر نيروهاي نظامي و مردمي بودند.

وی گفت: اين پيروزي به همگان نشان داد كه رويكردهاي اسلامي و ارزش‌هاي اعتقادي ملت ايران بي‌دليل نيست، چرا كه علاوه بر مدنظر قرار دادن ابعاد معنوي، ايران از قدرت الهي و پشتيباني امام زمان(عج) برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که يكي از مهترين عوامل پايداري انقلاب شكوهمند اسلامي ايران در سه دهه گذشته در مقابل استكبار جهاني بيداري و هوشياري ملت ايران بود، گفت: بصيرت، هشياري و بيداري امت انقلاب ايران از نعمت هاي الهي است و اين ويژگي از خصوصيات مردم انقلابي و متدين ايران اسلامي است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha