پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به تحصیل بیش از ۶ هزار طلبه در مدارس علمیه استان، گفت: از این تعداد حدود ۳ هزار طلبه برادر می باشند که در ۲۸ مدرسه علمیه در حال فراگیری علوم حوزوی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر بیش از 6 هزار طلبه در مدارس علمیه استان مشغول تحصیل می باشند که از این تعداد حدود 3 هزار طلبه برادر در 28 مدرسه علمیه، در حال فراگیری علوم حوزوی  بوده و مابقی طلاب خواهر هستند.

وی با اشاره به این که انگیزه خانواده ها از فرستادن فرزندانشان به حوزه های علمیه اعتقادی و تربیت فرزندان در مسیر حق، حقیقت، ایمان و ولایت است، خاطرنشان کرد: مازندران از دیرباز استان ولایت مداری بوده و اول بار اسلام با اعتقاد به ولایت اهل بیت(ع) وارد این دیار شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه به برگزاری آزمون ورودی سال تحصیلی ۹۶-۹۵مدارس علمیه استان در سه حوزه ساری، بابل و نوشهر اشاره کرد و  ابراز داشت: این آزمون در مقاطع پایه نهم، سیکل، دیپلم و دانشگاهی برگزار گردید.

وی با اشاره به این که نتایج اولیه آزمون ورودی حوزه های علمیه دهم اردیبهشت ماه از طریق سایت معاونت آموزش اعلام خواهد شد، افزود: پذیرفته شدگان در آزمون کتبی باید در مرحله بعدی، تحقیقات میدانی، مصاحبه و تست پزشکی و همچین دوره اختبار و تثبیت را با موفقیت بگذرانند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: داوطلبانی که در این مرحله نیز حائز امتیاز لازم شوند از مهر ماه در مدارس علمیه استان مشغول تحصیل خواهند شد.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha