جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسلام آمریکایی تشیع انگلیسی

حوزه/ جریان "تکفیری شیعه(تشیع انگلیسی" مکمل راهبردی جریان تکفیری سنی(تسنن آمریکایی) است و در عین حالی که مقابل هم هستند، اما مثل دو لبه قیچی "برش واحدی" دارند و دسته قیچی هم در دست سرویس های جاسوسی بریتانیا است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، دکتر میثم معافی، از تحلیلگران مسائل سیاسی، در کرسی آزاد اندیشی "جریان تکفیری شیعه"، در مدرسه علمیه خواهران ریحانة الرسول(س) شهرستان نکا، گفت: دو جریان خطرناک راهبردی سیاسی و عقیدتی در جهان وجود دارد که شامل جریان تکفیری و جریان تبشیری می باشد.

وی افزود: جریان های تکفیری معتقدند با کشتار، اسلام را نشر دهند، بر خلاف اسلام که با عقل و منطق در پی جذب مردم می باشد. به عنوان مثال آنها معتقدند که خانم کنار دیوار نباید بخوابد؛ اگر خوابید حرام است، چون دیوار مذکر است،یا شعار مرگ بر آمریکا حرام  است و حب الحسین حرام است.

مشابهت تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی

 معافی ادامه داد: البته جریان تکفیری تنها اختصاص به شاخه وهابیت ندارد، بلکه جریان "تکفیری شیعه"  همان جریانی که رهبر معظم انقلاب از آن به نام تشیع انگلیسی یاد کردند، مکمل راهبردی جریان تکفیری سنی(تسنن آمریکایی) است که عمل عقیدتی و سیاسی شان مثل" دو لبه قیچی" است و در عین حالی که در مقابل هم هستند، اما "برش واحدی" دارند و یک کار را انجام می دهند و دسته قیچی هم در دست  سرویس های جاسوسی بریتانیا است.

وی تصریح کرد: جریان تبشیری یعنی اسلامی که همه چیز را " مباح" می داند و از کلید واژه " اسلام رحمانی" بسیار استفاده می کند، از اصول عقایدشان این است که معتقدند خداوند بسیار مهربان است و ما را به جهنم نمی برد.

جریان غیر انقلابی داخل نظام

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد:  طبق فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با شورای امنیت ملی، باید در مقابل جریان" غیر انقلابی داخل نظام ایستاد"؛ جریان غیر انقلابی، جریانی که بین حق و باطل میدان داری می کنند، نه انقلابی هستند و نه ضدانقلاب. خوارج آمدند که مشکل جامعه را حل کنند و گفتند هم معاویه را بکشیم و هم علی علیه السلام را . " جریان میانه " فرجام عملش همیشه به نفع باطل تمام می شد، مثلا در ماجرای حکمیت ابوموسی اشعری که " میانه" گرفت، دشمن از این تحلیل استفاده می کند و در نتیجه به نفع معاویه و باطل شد.

معافی یادآور شد: با توجه به تاکید حضرت امام(ره) در مورد امت اسلامی، باید از ظرفیت یک میلیارد و نیم مسلمان علیه دشمن مشترک بهره بگیریم؛ اگر اختلاف عقیدتی با برادران اهل سنت احساس شد، باید بحث کرد نه شمشیر کشید.

وی تصریح کرد: باید حساب وهابیت را از برادران اهل سنت جدا دانست، چرا که آنان به اهل بیت(ع) علاقمندند و حتی در ماه محرم عزاداری می کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: جریان تکفیری شیعه(شیعه انگلیسی) از صاحب حق که امیرالمومنین(ع) باشد، جلوتر است و مصداق این فراز از صلوات شعبانیه می باشد"المتقدم لهم مارق". چرا که مولی علی(ع) در دوران خلفا، به تعبیر رهبر معظم انقلاب، مشاور و وزیر بود. مولی بعد از قتل عثمان که با خیل عظیم مردمی مواجه شد فرمود:"انا لکم وزیرا خیر لکم منی امیرا" من وزیر باشم بهتر است از آن که امیر باشم".

تکفیری ها هیچ مشروعیتی ندارند

خانم مونا ابراهیمی نیز به عنوان منتقد این کرسی، بیان داشت: تکفیری ها بر اساس آیه قرآن 123سوره توبه معتقدند که " کفار بر دو قسم اند؛ گروهی غیر مسلمان و در فاصله دور که همان آمریکایی هستند و گروهی دیگر مسلمان نماهای داخل کشور اسلامی می باشند؛ لذا اول باید با دشمنان نزدیک جنگید و سپس سراغ کافر رفت". در پاسخ آنها باید گفت که پیامبر اسلام (ص) با منافقان نجنگیدند و جنگ با منافقان در سیره آن حضرت نبود، بلکه سیره نبوی نسبت به آنان، ارشاد و افشاء توطئه ها بود، بنابراین عملکرد تکفیری ها هیچ مشروعیت و استناد بر سیره نبوی ندارد.

اختلاف افکنی در جهان اسلام به روش انگلیس

حجت الاسلام فتحی، از اساتید حوزه نیز به عنوان داور این کرسی اظهار داشت: دشمن از حربه معروف انگلیس(اختلاف و تفرقه بیندازند و حکومت کن) بهره گرفت و امروز با ایجاد فرقه های مختلف به نام اسلام مثل وهابیون که نه شیعه و نه سنی هستند، به جان اسلام و مسلمین افتاده است.

وی با بیان این که دشمن جریان خشونت تکفیری را ایجاد کرد تا موج گرایش جوانان به اسلام را مهار کند، ابراز داشت: با توجه به این که دشمن با مدیریت جنگ نرم، جنگ نیابتی به راه انداخته، ابتدا فکرها را عوض کرده و سپس شمشیر به دست آنها داده و آنان را به جان مسلمانان انداخته است.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha