جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام زمان(عج)

حوزه/ منتظران حقيقي نبايد نسبت به اصلاح جامعه بي تفاوت باشند، چرا که يکي از راه هاي زمينه سازي براي ظهور آن حضرت،مبارزه با مفاسد اجتماعي است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست هماهنگی برنامه های دهه مهدویت در ساری گفت: نخستين و مهم ترين وظيفه منتظران در دوران غيبت امام زمان (عج) اين است که امام(عج) خود را بشناسند، چرا که امام شناسي يکي از اعتقادات و باورهاي ديني شيعيان است.

وی ادامه داد: شناخت امام زمان(عج) به دو صورت ظاهري و معرفتي است که در بعد معرفتي و حقيقي امام يکي از ابعاد شناختي امام عصر(عج) است که اين بعد از شناخت، شامل راه و روش و اهداف امام زمان(عج) است.

معاون حوزه علمیه مازندران عنوان کرد: تهذيب و خودسازي يکي ديگر از وظايف منتظران واقعي است؛ ما به عنوان منتظران امام زمان (عج) بايد در راستاي اصلاح خود اقدام کنيم و قابل تصور نيست که فردي شيعه و منتظر باشد ولي به انواع آلودگي ها نيز مبتلا باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران اضافه کرد: منتظران حقيقي نبايد نسبت به اصلاح جامعه بي تفاوت باشند، چرا که يکي از راه هاي زمينه سازي براي ظهور آن حضرت،مبارزه با مفاسد اجتماعي است.

معاون حوزه علمیه مازندران ادامه داد: يکي ديگر از نکاتي که بايد منتظران واقعي به آن واقف باشند، اين است که در لفظ و همچنين در حقيقت منتظر امام زمان (عج) باشند و دعا کردن براي سلامتي و فرج ايشان يکي از راه هايي است که مي توان به ياد ايشان بود.

وی با تاکید بر تلاش شیعیان و منتظران حقیقی امام زمان(عج) برای تشکیل حکومت جهانی مهدوی، افزود: در این مسیر پيروي از اهداف، راه، فرمايش ها، اعمال و رفتار امام(عج) بخشی از وظايف منتظران است.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان اسلام از گسترش فرهنگ مهدویت و عاشورا بسیار هراسان هستند، گفت: شيعه با تکيه بر اين فرهنگ، نشاط، پويايي، حماسه، ايثار، از خودگذشتگي، آزادگي و مبارزه با ظلم را مي آموزد.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: فرهنگ مهدويت اميد به آينده را نويد مي بخشد، از اين رو دشمنان اسلام از جمله استکبار جهاني، براي وارد کردن ضربه به تشيع، هميشه درصدد هستند تا اين دو فرهنگ را به چالش کشيده و شکست دهند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان و منتظران حقيقي بايد با آسيب هاي جدي که فرهنگ عاشورا و مهدویت را تهديد مي کند، مبارزه کنند و در اين راستا بايد با يکديگر متحد شوند، چرا که دشمن مشترک ما مسلمانان، استکبار جهاني است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha