سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مازندران

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، رسالت روحانیت در ترویج فرهنگ مهدویت را بسیار سنگین خواند و بیان داشت: روحانیت باید با بهره گیری از ظرفیت تبلیغی، فرهنگ مهدویت را به شیوه ای مناسب و تأثیرگذار، در جامعه تبیین و نهادینه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی، در ساری با تبریک اعیاد شعبانیه، بر ضرورت برگزاری باشکوه برنامه های نیمه شعبان، در شهرهای مختلف استان تأکید کرد.

وی با اشاره به این که حضرت مهدی(عج) منجی عالم بشریت و یاور مستضعفان است، بیان داشت: با ظهور حضرت بساط ظلم و ستم رخت بر بسته و خوبی های نهادینه می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ما به عنوان منتظران حضرت باید به سیره نورانی ایشان عمل کنیم، ادامه داد: بهره گیری از فرهنگ مهدویت، جامعه را از انحرافات مصون داشته و از خطرات و فتنه ها باز می دارد که باید از آن استفاده کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اندیشه مهدویت راهگشای سعادت و تعالی جامعه اسلامی می باشد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه اسلامی نیازمند بهره گیری از این فرهنگ و اندیشه گرانقدر است تا بتواند در مسیر ترویج دین مبین اسلام و اندیشه های والای آن گام بردارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این‌که مهدویت رمز حیات و هویت تشیع است، گفت: همه ما وظیفه داریم بخشی از سرمایه خود را به نشر این موضوع اختصاص دهیم و برای نشر و ترویج فرهنگ مهدویت تلاش کنیم

حجت الاسلام شکریان افزود: بهار بشریت و خرمی روزگاران تاریخ با حضور امام زمان (عج) است،بنابراین باید جشن‌های ایام شعبانیه با شکوه خاصی برگزار شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، رسالت روحانیت در ترویج فرهنگ مهدویت را بسیار سنگین خواند و بیان داشت: روحانیت باید با بهره گیری از ظرفیت تبلیغی، فرهنگ مهدویت را به شیوه ای مناسب و تأثیرگذار در جامعه تبیین و نهادینه کند. 

وی ادامه داد: با توجه به معضلات و مشکلات امروز منطقه و جهان اسلام و برنامه‌ریزی‌های دشمنان و مستکبرین عالم، ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت بهترین راه جلوگیری از هجمه‌های فرهنگی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه را از جمله وظایف مهم منتظران و یاوران حقیقی امام زمان(عج) دانست و تصریح کرد: اعتقاد به مهدویت بدون اعتقاد به ولایت فقیه در عصر غیبت،‌ ناقص است

وی همچنین یادآور شد: شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) از تمام هستی خود گذشتند تا دشمنان اسلام و جریان‌های تروریستی و تکفیری در منطقه به حرم اهل بیت (ع) نزدیک نشوند.

حجت الاسلام شکریان در پایان از برگزاری اعتکاف انتظار در ایام ولادت امام دوازدهم، در استان مازندران خبر داد و افزود: مراسم ویژه نماز استغاثه در ایام ولادت امام زمان (عج) برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha