جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ امروز آمریکا سردمدار ظلم وستم در جهان است، همچنین یک پای ظلم در منطقه و خیانت به اسلام نیزعربستان است؛ باید پرسید چرا تشیع انگلیسی علیه این ها موضعی نمی گیرد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب، شامگاه سه شنبه در همایش بررسی ماهیت تشیع انگلیسی، در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران، تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی را عامل تفرقه بین مسلمین خواند و اظهار داشت: تشیع انگلیسی چالش بزرگ مبارزات فکری جامعه اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: هم اسلام آمریکایی که امام راحل(ره) به آن اشاره فرمودند وهم جریان نو که تشیع انگلیسی نام گرفته، هر دو اهداف جهان استکبار را دنبال می کنند.

وی افزود: جریان اسلام آمریکایی با پوشش اسلام، اهداف آمریکا را تعقیب می نماید و منبع اصلی آن، دولت عربستان و وهابیت تکفیری است که مادر این جریان بوده و امروز شاهد خطری هستیم که این نوع اسلام درکل جهان اسلام به وجود آورده است. 

آمریکا و عربستان؛ سردمداران ظلم وستم

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز آمریکا سردمدار ظلم وستم در جهان است، همچنین یک پای ظلم در منطقه و خیانت به اسلام نیزعربستان است؛ باید پرسید چرا تشیع انگلیسی علیه این ها موضعی نمی گیرد؟

آیت الله اراکی با بیان این که تفرقه افکنی ابزار اسلام آمریکایی است، خاطرنشان کرد: این جریان با مقاومت و ایستادگی رهبران اصیل جریان تشیع و در رأس آن امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مواجه شد، ولذا دشمنان احساس نمودند آنچه در برابرشان تاب مقاومت دارد، جریان اسلام اصیلی است که پرچمدار آن علمای شیعه هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این که برنامه بعدی دشمن پس از پایان جنگ تحمیلی 8 ساله آغاز و بعد از نابودی صدام به شدت اوج گرفت، یادآورشد: یکی از اهداف تشیع انگلیسی ایجاد نفاق بین شیعیان ایران و عراق است، چرا که اگر پیوندی بین این دو باشد، سرنوشت منطقه تغییر خواهد کرد، بنابراین برای تقویت این جریان سرمایه گذاری هنگفتی کرده اند.

آیت الله اراکی ادامه داد: یکی از مهمترین استراتژی های تشیع انگلیسی این است که محتوای تشیع را خالی کرده و تنها پوسته ای تشیع نما از آن نگهداری کنند تا دراختیار اهداف پلیدشان باشد.

ظلم ستیزی؛ ماهیت اصلی تشیع

وی تصریح کرد: محتوای تشیع و جریان علوی، ماهیتی ظلم ستیز و عدالت خواه است، همانند استکبار ستیزی که در ادبیات و اندیشه حضرت امام(ره) پدیدار شد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگرامیرالمومنین علی علیه السلام می خواستند با معاویه از در سازش در بیایند، مشکل و اختلافی پدید نمی آمد، اما علی علیه السلام به عنوان نماد اسلام ناب و حقیقی مقابل انحراف ایستادند واوج این ایستادگی، تقابل با جاهلیت قدیم بود که امروز همان جاهلیت به شکلی جدید بروزیافته است.

مشروعیت بخشی به اسرائیل، هدف تشیع انگلیسی

وی با بیان این که استکبارستیزی و مقابله با سیطره ظالمان بر مقدرات مظلومان است، گفت: در جریان حمله رژیم غاصب صهیونیستی به غزه درماه مبارک رمضان که 52 روزطول کشید، مردم بی گناه بسیاری اعم از زن و مرد و کودک فلسطینی کشته شدند، اما هیچ یک از آخوندهای استکبارگرا موضعی علیه اسرائیل نگرفتند.

آیت الله اراکی افزود: جریان نه غزه، نه لبنان برای این است که القا کنند ما کاری با فلسطین نداشته باشیم، درحالی که اگر این گونه شود آنها پس از تسلط بر فلسطین و قدس، قطعا به سراغ ما آمده و تعدی گری و تهاجم خواهند نمود.

وی تصریح کرد: امروز استکبار با موجودیت ملت ایران می جنگد و رفتار آمریکا با ملت ما گواه این مطلب است. امروز جریان تشیع انگلیسی وجود استکبار و ماهیت اسرائیل را در جهان، مشروع نشان داده و نبرد علیه او را زیر سئوال برده و نامشروع جلوه می دهد.

قیام امام حسین(ع)، حقیقت اسلام ناب است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درادامه با اشاره به ماهیت الهی قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام، گفت: ماهیت قیام سیدالشهدا علیه السلام درحقیقت اوج موضع گیری شیعی است که نماد کامل آن وجود نازنین مولا امیرالمومنین علی علیه السلام بوده و اسلام حقیقی همین است، لذا امام حسین علیه السلام در فرمایشات شان هدف از قیام را احیای اسلام ناب محمدی(ص) عنوان فرمودند.

وی افزود: مبنای تئوریک تشیع، رسول الله صلوات الله علیه و آله و شارع حقیقی آن عملاً و نظراً امیرالمومنین علیه السلام است، اما کسی که این جریان را به جریان اجتماعی زنده و پویا و جاودان در جهان تبدیل کرد، سیدالشهداء علیه السلام بود.

آیت الله اراکی خاطرنشان کرد: اگر قیام حسینی نبود، اسلام ناب حتی در عرصه تئوری هم نمی ماند. حال امروزهم اثربخشی این جریان بسته به شعائر حسینی است که تشیع انگلیسی درصدد جدا کردن این شعائر از محتوای شیعه است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان با تاکید بر لزوم اتحاد جهان اسلام در برابر توطئه های دشمن و ضرورت تشکیل امت واحده اسلامی، اظهارداشت: یکی ازمهم ترین نکات علم الاجتماع الاسلامی این است که جامعه بشری چگونه می تواند یک جامعه واحد بشود و تنها راه انجام این مسئله پیروی از راه حقیقی الهی و تحقق بخشی به ایمان و اطاعت از رهبری الهی است. 34/313

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha