جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: مسئولان کشور، باید بدانند مشروعیت فعالیت های آنان مرهون رضایت ولی فقیه آیت الله العظمی خامنه ای است و هرگونه تصرف، قانون، قرارداد و اتفاقی اگر خارج از اراده رهبر معظم انقلاب باشد، قطعا اقدامی طاغوتی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در همایش «حوزه انقلابی، بیم ها و امیدها» که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء با حضور حضرت آیت الله نوری همدانی و سردار قاسم سلیمانی برگزار شد، با اشاره به معیارهای انقلابی بودن حوزه های علمیه، در پاسخ به سوال مراد از انقلابی بودن چیست، گفت: در قرآن کریم و منابع دینی به دو جریان اشاره شده که جریان اول ایمان به طاغوت و جریان دیگر، ایمان به خدا، ولایت الهی و ولایت اولیاء خداست.

وی ادامه داد: امروز در جریان ویژه انقلابی قرار داریم که سیدالشهدا (ع)بعد از ضد انقلابی که در جامعه اسلامی تحقق یافت آن را به پا کرد.

*قیام حسینی  برای دستیابی مجدد به دستاوردهای رسول اعظم(ص)

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: بعد از نبی مکرم اسلام(ص) جریانی ضد انقلابی در جامعه اسلامی رخ داد که تمام دستاوردهای رسول اعظم(ص) را در معرض خطر جدی قرار داد و قیام حسینی قیامی برای دستیابی مجدد به آن دستاوردها بوده است.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: این جریان انقلابی، خطی مداوم است تا به نتیجه برسد که نتیجه آن به دست حضرت ولی عصر(عج) اتفاق خواهد افتاد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: از انقلاب سید الشهدا (ع) تا ظهور حضرت حجت(عج) باید جریان انقلابی که جامعه بشر را برای آن قیام عظیم آماده کند، به وجود آید تا بتوان قیام امام حسین(ع) را به قیام حضرت مهدی(عج) متصل کرد.

*نقش ائمه اطهار(ع) در انقلابی ماندن جامعه زمان

آیت الله اراکی با بیان این مطلب که ائمه اطهار(ع) در انقلابی ماندن جامعه نقش داشته اند، تصریح کرد: «مدیریت پنهانی به سمت هدف» و «ایجاد زمینه های نفی حاکمیت طاغوت» از جمله فعالیت های امامان معصوم(ع) در راستای انقلابی ماندن جامعه بوده است.

وی بیان داشت: در ادامه راه امامان معصوم(ع)، امام خمینی(ره) قیام انقلابی را آغاز کردند که  تا به امروز ادامه دارد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: تغییر حکومت طاغوت به حکومت امیرالمؤمنین(ع)، انقلاب ماست که ولایت حضرت امیر بر ولایت طاغوت جایگزین شده است.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: انقلابی بودن به این معناست که در راه تحکیم ولایت امیر المومنین(ع) که ولایت فقیه عقلا و شرعا همان ولایت حضرت امیر(ع) است، قدم برداریم.

*اختیارات فقیه، اختیارات حضرت ولی عصر(عج) است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: اختیار فقیه، اختیارات حضرت ولی عصر(عج) است و اطاعت از ولی فقیه، اطاعت از حضرت حجت(عج) می باشد.

*مسئولان کشور بدانند مشروعیت فعالیت های آنان مرهون رضایت رهبر انقلاب است

آیت الله اراکی تصریح کرد: مسئولان کشور، قوای ثلاثه و ... باید بدانند مشروعیت فعالیت های آنان مرهون رضایت ولی فقیه آیت الله العظمی خامنه ای است و هرگونه تصرف، قانون، قرارداد و اتفاقی اگر خارج از اراده رهبر معظم انقلاب باشد، قطعا اقدامی طاغوتی است.

وی بیان داشت: انقلابی بودن به این معناست که تلاش کنیم جامعه ای داشته باشیم که سیاست، فرهنگ، آموزش، پرورش و ... مبتنی بر ولایت خدا، رسول خدا، امام عصر(عج) و ولی فقیه عادل باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به وظایف حوزه های علمیه در انقلاب، اظهار داشت: حوزه باید در تمام عرصه های انقلاب پیشتاز باشد که از گذشته تاکنون ادامه داشته و خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: نظام سیاسی، نظام اقتصادی، نظام اجتماعی و ... از مباحثی است که حوزه باید در مسائل فقهی خود بر روی آن کار و فعالیت کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: حوزه انقلابی حوزه ای است که همپای نیازهای انقلاب به پیش رفته و همانند گذشته که پیشتاز نبرد با طاغوت بوده، امروز نیز همراه با انقلاب باشد.

آیت الله اراکی تصریح کرد: دانش و تقوا باید هسته مرکزی هر تشکل، نهاد و اجتماعی باشد و این نیروهای جامع میان علم و تقوا را حوزه های علمیه تربیت می کند.

وی در پایان بیان داشت: امروز وظیفه حوزه های علمیه این است که دستاورد بزرگ خون شهدای کربلا و شهدای انقلاب اسلامی ایران را به پاس داشته و از آن حراست نماییم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha