جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار علمای یمن با آیت الله محسن اراکی

حوزه/ آیت الله اراکی، وحدت را هویت امت اسلامی خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به تقریب به عنوان یک استراتژی سیاسی نگاه نمی‌کند، بلکه ایجاد وحدت و تقریب یک هدف دینی و شرعی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، شامگاه دوشنبه در دیدار هیئتی از علمای زیدیه و اهل سنت یمن، با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُواْ دِينَهُمْ وَكَانُواْ شِيَعًا لَّسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ/ کسانی که آیین خود را پراکنده ساختند، و به دسته های گوناگون ( و مذاهب مختلف ) تقسیم شدند ، تو هیچ گونه رابطه ای با آنها نداری! سر و کار آنها تنها با خداست سپس خدا آنها را از آنچه انجام می دادند ، با خبر می کند(انعام/ 159)»، گفت: بزرگترین خطری که امت اسلامی را تهدید می کند، خطر تفرقه و پراکندگی است و اگر امت اسلامی متفرق و دسته دسته شوند دیگر در گروه نبی مکرم اسلام(ص) نیستند.

وی با بیان این که وحدت، هویت امت اسلامی است، گفت: وحدت و تقریب نه تنها یک واجب شرعی است، بلکه از اهم فرائض شرعی بوده و هدف مجمع جهانی تقریب نیز احیای هویت امت اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به تقریب به عنوان یک استراتژی سیاسی نگاه نمی‌کند،بلکه ایجاد وحدت و تقریب یک هدف دینی و شرعی است.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به اینکه ملت یمن امروز نمونه بارزی از وحدت اسلامی هستند، گفت: با وجود آن‌ که یمن از قبائل، طوائف و مذاهب مختلفی تشکیل شده، اما امروز با وحدتی مثال زدنی در برابر متجاوزین و دشمنان ایستاده‌اند و از یمن دفاع می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که صبر، وحدت و تقوا موجب پیروزی خواهد شد، ابراز داشت: ان شاء الله با صبر و وحدت پیروزی ملت یمن به زودی محقق خواهد شد و مردم یمن نقش بیشتری در عرصه جهان اسلام ایفا خواهند کرد.

دبیر‌کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که ملت یمن نمونه بارزی از ملت مقاوم هستند، خاطرنشان کرد: مجمع جهانی تقریب آماده است که از ملت یمن در همه زمینه‌ها حمایت و پشتیبانی کند.

براساس اعلام روابط عمومی مجمع تقریب، علمای یمن نیز در این دیدار به افشای برخی از جنایات ائتلاف سعودی پرداختند و گفتند: رژیم آل سعود و هم پیمانانش در حملات خود به یمن از هیچ جنایتی فروگذار نکردند و در این حملات زنان و کودکان بی‌دفاع بسیاری را به شهادت رساندند و زیر ساخت‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، کارخانه‌ها، نیروگاه‌های برق و ساختمان‌های مسکونی را ویران کردند. همچنین تأکید کردند که امت اسلامی علیه این ائتلاف ضد بشری و ضد وحدت اسلامی آل سعود، متحد شوند. 

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha