پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ آیت الله اراکی گفت: با توجه به حوادث کنونی جهان اسلام، در آینده نزدیک شاهد ظهور عصر اتحاد و بازگشت به آموزه های رسول الله(ص) و انزوای افراطی گری و گروه های تکفیری خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، آیت الله محسن اراکی، پیش از ظهر امروز در همایش تقدیر از آثار و پایان نامه های تقریبی، در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج، با اشاره به آیه شریفه «ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً رَجُلاً فيهِ شُرَکاءُ مُتَشاکِسُونَ وَ رَجُلاً سَلَماً لِرَجُلٍ هَلْ يَسْتَوِيانِ مَثَلاً الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أَکْثَرُهُمْ لا يَعْلَمُونَ(زمر/ 29)»، اظهار داشت: در این آیه به دو تیپ شخصیتی اشاره شده است، یکی تیپ شخصیتی پراکنده و متفرق و دیگری تیپ شخصیتی هماهنگ و متحد و متمسک به رسول الله.

 دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه اگر جامعه ای تمسک به رسول الله(ص) داشته باشد، یکپارچه می شود، افزود: جامعه ای که پیرو محمد(ص) است و هویت محمدی دارد، نمی تواند جامعه چند پاره و متخاصم باشد.

 وی با اشاره به آیه شریفه « وَاذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَمِيثَاقَهُ الَّذِي وَاثَقَكُم بِهِ إِذْ قُلْتُمْ سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُور(مائده/ 7)»، تصریح کرد: عذاب الهی بر جامعه متفرق که بخشی از آن با بخش دیگری در ستیز است، نازل می شود .

 آیت الله اراکی با بیان این که همان طور که وحدت و یکپارچگی نعمت است، تفرقه و چند دستگی نیز عذاب الهی محسوب می شود، ابراز داشت:  ما اکنون نیز در جهان کنونی دو تیپ شخصیتی را مشاهد می کنیم یکی تیپ شخصیتی که در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت که در آن اقوام و مذاهب مختلف اسلامی دست در دست هم یک شخصیت واحد و یکپارچه را به وجود آورده اند.

 وی افزود: حضرت علی (ع) در یکی از خطبه های خود می فرماید آنچه جامعه اسلامی را یکی و افراد جامعه را به هم پیوند می دهد این است که همه با هم خشنود و ناخشنود شوند یعنی در خوشی و ناخوشی با هم شریک هستند، الان ما در جمهوری اسلامی ایران این چنین هستیم. همه با هم برای رنج کودکان فلسطینی گریه می کنیم و همچنین در جشن ها و خشنودی ها با هم شریک هستیم وقتی که مقاومت اسلامی در جنوب لبنان و غزه به پیروزی می رسد همه با هم جشن می گیریم یعنی اینکه ما ملتی واحد هستیم.

 آیت الله اراکی یادآور شد: ما می گوییم که سایر کشور های اسلامی نیز باید از این تیپ شخصیتی برخوردار باشند. این که همواره جمهوری اسلامی ایران بر گسترش فرهنگ تقریب و وحدت تأکید دارد به این دلیل است که می خواهیم این تیپ شخصیتی را به جهان اسلام عرضه کنیم؛ تیپ شخصیتی که رسول الله(ص) آنرا را بنیان گذاشت.

 دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این که وحدتی که ما عرضه می کنیم وحدت اعتباری یا فرضی نیست، بلکه وحدت حقیقی است، تصریح کرد: سعادت جامعه اسلامی در گرو گهر گرانبهای وحدت به عنوان میراث رسول الله(ص) است که باید آن را حفظ کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به حوادث کنونی جهان اسلام، در آینده نزدیک شاهد ظهور عصر اتحاد و بازگشت به آموزه های رسول الله(ص) و همچنین شاهد انزوای افراطی گری و گروه های تکفیری خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha