جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ اگر رفتاری خارج از دایره ولایت صورت پذیرد و نسبت به خواست های رهبر انقلاب کوتاهی شود، خروج از چارچوب ولایت امر است و قطعاً خلاف شرع و برای جامعه آثار وضعی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محسن اراکی، عصر امروز در نطق پیش از دستور دومین جلسه اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، در سخنانی پیرامون جایگاه نظام اسلامی، نکاتی را یاد آور شد و گفت: پاسداری از نظام و نهاد ولایت فقیه از وظایف مجلس خبرگان رهبری است.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری در عمل به مرحله اجرا در نیاید، به نوعی خروج از دایره ولایت است؛ چرا که اگر رفتاری خارج از دایره ولایت صورت پذیرد و نسبت به خواست های رهبر انقلاب کوتاهی شود، خروج از چارچوب ولایت امر است و قطعاً خلاف شرع و برای جامعه آثار وضعی به دنبال خواهد داشت؛ لذا مجلس خبرگان باید برای این مسأله تدبیری بیاندیشد.

وی در ادامه با اشاره مسأله تهاجم و شبیخون فرهنگی  ابراز داشت: تدبیر مناسب برای برخورد با تهاجم فرهنگی نیاندشیده ایم و مهم ترین چاره برای آن هماهنگی بین نهادهای فرهنگی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتقاد از برخی ناهماهنگی ها، بی تدبیری ها و موازی کارهای در عرصه فرهنگی، بر ضرورت وحدت رویه بین دستگاه های فرهنگی جامعه تأکید کرد.

وی به مسائل منطقه و بروز تفکرات انحرافی و تروریستی اشاره کرد و گفت: دشمنان با توطئه گری و تفرقه اندازی، به دنبال ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) و سپس به انقلاب اسلامی هستند. از این رو، ضروری است با توجه به توان و استعداد مجلس خبرگان رهبری از این توان و استعداد برای ارائه طرح های اساسی مطلق با اسلام ناب کمال استفاده و بهره برداری صورت گیرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در پایان، معرفی بیشتر مجلس خبرگان در سطح کشور و بین کشورهای دیگر را خواستار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha